יותר מ-1,000 סוציולוגים ישראליים צפויים להחרים את אוניברסיטת אריאל, בטענה שאינה בשטחי ישראל, כך פורסם הבוקר (שני) בגלי צה"ל. יושב ראש האגודה הסוציולוגית, הפרופסור אורי רם, שמוביל את החרם, טען בשיחה עם גלי צה"ל: "לא נשתף פעולה עם המוסד שנקרא אוניברסיטת אריאל, שהוא לא בתחומי מדינת ישראל".



אמש, הביעה התנגדות לחרמות נגד ישראל מרגוט וולסטרום, שרת החוץ של שבדיה, שנודעה בעבר בהתבטאויות נגד ישראל. בפגישה עם חברת הכנסת ציפי לבני בשטוקהולם, לבני הבהירה לוולסטרום בפגישה את הצורך בתמיכה ברורה ופומבית מצידה - במיוחד בזמן של טרור - בזכות של ישראל להגן על עצמה ולהתנגד נחרצות לחרמות ול-BDS. 



בסיום השיחה הסכימה וולסטרום להביע בפומבי את תמיכתה בזכות של ישראל להגן על עצמה ואת התנגדותה לחרמות על ישראל. עוד הביעה וולסטרום בפגישה את תמיכתה בעיקרון שתי המדינות ואת תקוותה כי היחסים עם ישראל יחזרו לקדמותם.



לבני הגיעה לשטוקהולם לנאום ב״יום ישראל״, כנס נגד תנועת החרם שאירגנה הקהילה היהודית. בנאום ובמפגש עם חברי פרלמנט שוודיים לאחר מכן דיברה לבני על האופן שבו אפשר לבודד את ה-BDS באופן יעיל, על ידי אבחנה חדה בין ״הארגון הקטן ששולל את עצם הלגיטימיות של ישראל ומייחל להציף אותה בפליטים, לבין אלה שנסחפים אחריו מתוך אי הבנה של מטרותיו״. כמו כן ערכה לבני מפגש עם פעילים פרו ישראליים ברשתות החברתיות באירופה, ונתנה להם כלים הסברתיים נגד החרם וה-BDS.