הצהרה דרמטית: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר היום (שני) כי הורה לצבא שלו להתחיל בנסיגת רוב הכוחות של רוסיה מסוריה ואמר כי ההתערבות הצבאית הרוסית השיגה את רוב יעדיה.



פוטין אמר את הדברים המפתיעים בפגישה בקרמלין עם שר ההגנה סרגיי שוייגו ושר החוץ סרגיי לברוב והוסיף כי נסיגת הכוחות תתחיל מחר. עוד הוא אמר כי רוסיה תגביר את תפקידה בתהליך השלום לסיום מלחמת האזרחים בסוריה והוסיף: "אני מקווה כי ההחלטה תהווה איתות לכל הצדדים בסכסוך".



דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, אמר עוד כי פוטין התקשר לנשיא סוריה, בשאר אל-אסד, והודיע לו על ההחלטה. פוטין שיבח את חייליו על מקצועיותם, עבודת הצוות והיכולת שלהם לפעול הרחק מהטריטוריה המוכרת להם.



עוד נמסר מהקרמלין כי אסד אמר שהוא מקווה ששיחות השלום בז'נבה יובילו לתוצאות ממשיות. בתוך כך, שר החוץ לברוב, התייחס לשיחות השלום בז'נבה והודה כי הן לא פשוטות ושצריך לחכות ולראות אם כל הצדדים יבואו לשולחן הדיונים.



ההודעה המפתיעה הגיעה לאחר שהיום החלו שיחות השלום בז'נבה בין נשיא סוריה ונציגי סיעות האופוזיציה הסורית. השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, אמר על חידוש השיחות כי מדובר ב"רגע האמת" והתעקש כי "תוכנית ב' היחידה שקיימת היא לחזור למלחמה". עוד אמר דה מיסטורה כי הסכמה על השינוי הפוליטי בסוריה היא "אם כל הבעיות".



שיחות השלום נפתחו בערב יום השנה החמישי לפרוץ הסכסוך בתקווה לשים קץ לשפיכות הדמים שגרמה למותם של יותר כ-470 אלף אנשים ועקרה כמיליון אנשים מבתיהם.