התפתחות דרמטית? תלונה הוגשה במשטרה נגד השר לשעבר סילבן שלום בחשד להטרדה מינית, כך דיווחה הבוקר (שלישי) הדס שטייף בגלי צה"ל. לפי הדיווח, האישה התלוננה כי שלום הטריד אותה במהלך מפגש ביניהם שאירע לפני כשלוש שנים. 



התלונה מוגשת כשלושה חודשים אחרי שפרש שלום מהחיים הפוליטיים, ומדובר לפי הדיווח בתלונה ראשונה. לפי שטייף, כי במשך ארבעה חודשים שוקד צוות מיוחד על איסוף חומרים ועדויות, והגיע לאישה שהתלוננה על הטרדות ומעשה מגונה. האישה סיפרה על אירוע שהתרחש, כאמור, לפני שלוש שנים ולכן לא חל עליו חוק התיישנות, בשל כך, ייתכן כי בקרוב יוזמן שלום לחקירה באזהרה. עוד מסרה שטייף כי המתלוננת עברה בדיקת פוליגרף ויצאה דוברת אמת, לאחר מכן היא הציגה את הדברים למשטרה.



בגל"צ נמסר כי סילבן שלום ומשפחתו בחרו שלא להגיב לפי שעה לטענות. יש לזכור, כי כבר בתחילת הפרשה הכחיש השר לשעבר את הדברים. במעריב אונליין טרם התקבל אישור לדברים ממקורות מוסמכים.


ראשית הפרשה


כזכור, הפרשה נחשפה לראשונה לפני ארבעה חודשים ב"הארץ", אז פורסם כי עובדת לשעבר בלשכתו של השר העלתה האשמות לפיהן היא סבלה לכאורה ממסכת הטרדות ונגיעות שנמשכה למעלה משנה. לטענתה, הפרטים הובאו לידי המשטרה אך היא סירבה להגיש תלונה. עוד פורסם כי המשטרה והמשרד של היועץ המשפטי לממשלה פנו אל העובדת לשעבר וביקשו ממנה מספר פעמים להעיד. מאז העלייה לכותרות של הפרשה, נאספו ברשתות התקשורת השונות כ-13 עדויות של נשים, הטענו כי במהלך עבודתן מול סילבן, הוא ביצע בהן עבירות מין.



כאמור, במהלך כל התקופה הכחיש שלום את הטענות, ובאמצע חודש דצמבר הודיע כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. בהודעה שמסר אמר: "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר. קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי,ילדיי ואימי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת".