לאחר הערכת מצב, בדיקת מצלמות אבטחה ואיתור עדים, הודיעה משטרת ישראל כי אירוע ניסיון הדקירה של החייל שהתרחש היום (שלישי) אינו אירוע לאומני ויטופל כאירוע פלילי לכל דבר. בכך, חזרו כוחות הביטחון לשיגרה, לאחר שבצהרי היום התקבל דיווח של חייל על ניסיון דקירה בתחנת אוטובוס בצפון תל אביב, באזור הרחובות רוקח ואבן גבירול. לדברי החייל, גבר כבן 40 ניגש לשוחח עמו ושלף סכין, אך החייל הספיק לברוח ולא נפגע, והחשוד נמלט מהמקום ברכבו. על פי העולה מהחקירה, מדובר בחסר בית שעבר במקום, שנמצא בחקירת כוחות המשטרה. גרסתו של החייל נמצאה אמינה.


דיווחו של החייל הביא לכך שכוחות בטחון רבים הגיעו לאזור והחלו לבצע סריקות כמו גם תשאול של האזרחים במקום, אך כעת, לאחר שהובהרה חלק מהשתלשלות האירוע, מסרה המשטרה לציבור כי ניתן לחזור לשגרה. האירוע לא השפיע על שדה התעופה שדה דב, שנמצא סמוך לאזור ההתרחשויות. 
מעצר פלסטינית שתכננה לבצע פיגוע דקירה ליד צומת תפוח



מצוד אחר החשוד בדקירה. צילום: אבשלום ששוני


בתוך כך, לוחמי משמר הגבול עצרו הבוקר בצומת תפוח פלסטינית בת 17 מאזור ג'נין, שעל פי החשד תכננה לבצע פיגוע דקירה. הלוחמים ערכו בידוק קפדני במחסום בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל מצה"ל אודות צעירה פלסטינית שיצאה מביתה באזור ג'נין על מנת לבצע פיגוע. באחת המוניות שנבדקו על ידי השוטרים הבחין מפקד הכוח בצעירה שעוררה את חשדו, שטענה שאין בידה תעודת זהות. הלוחמים עיכבו את החשודה על מנת לזהות אותה, ובתחקור עלה כי שמה תואם את המידע המודיעיני שהתקבל. בחיפוש מדוקדק על גופה ובתיקה נמצאה סכין מטבח גדולה. החשודה נעצרה והובאה להמשך חקירה על ידי כוחות הביטחון.
אמש סוכל ניסיון פיגוע במעבר הזיתים בירושלים. שתי נשים הגיעו למקום במטרה לעבור לתוך ירושלים. במהלך בדיקת כבודתן אותה ביצעו לוחמי מג״ב וחיילי המשטרה הצבאית, נתגלו בחפציהן סכינים. השתיים נעצרו ומהתחקור הראשוני עולה כי הן הגיעו במטרה לבצע פיגוע. מדובר בנשים בנות 24 ו-29 תושבות היישוב אבו דיס ממזרח לבירה. סגן מפקד הגדוד הדרומי במג״ב עוטף ירושלים אמר לאחר האירוע כי ״לוחמי מג״ב בשיתוף חיילי המשטרה הצבאית פועלים בנחישות ובמקצועיות לשמירה על ביטחון הבירה מדי יום. ערנותם ודריכותם המבצעית אפשרה את המעצר ללא נפגעים ומנעה כניסת החשודות לתוך הבירה״.

האירוע החזיר את תושבי תל אביב לתחילת חודש ינואר, אז התרחש אירוע ירי בלב תל אביב, בו נהרגו אלון בקל ז"ל, מנהל המשמרת בפאב, ושמעון רוימי ז"ל, אחד הלקוחות. שמונה נפצעו בפאב "הסימטא" שברחוב דיזנגוף בעיר, כשהמחבל, נשאת מלחם, הצליח להימלט מהזירה ונתפס רק כעבור שבוע. דוח מפורט של משטרת ישראל מבהיר את השתלשלות העניינים שהובילה לכך. הדוח מראה כי הכשלים היו רבים, אך במשטרה עצמה הוחלט שלא יהיו שום מסקנות אישיות בנושא כנגד אף אחד מהשוטרים שהיו מעורבים בתהליך, אבל לעומת זאת, הוחלט כי יהיו תהליכים רבים של שינוי בתפקוד המשטרה באירועים שכאלה.