שוב חמק מהמשטרה: טביעות האצבע של אחד המחבלים המבוקשים ביותר באירופה, סלאח עבד א-סלם, החשוד העיקרי בהשתתפות בפיגועי הטרור הרצחניים בפריז בחודש נובמבר האחרון, נמצאו בדירה בבריסל בעת פשיטה של המשטרה המקומית. לפי הדיווח היום (שישי) של ערוצי התקשורת המקומיים, הפשיטה אירעה ביום שלישי השבוע, ועבד א-סלם חמק ככל הנראה מהמקום ברגע האחרון.



התובע הפדרלי הבלגי אישר כי טביעות אצבעותיו אכן נמצאו בדירה וכי במהלך הפשיטה נורה למוות איסלאמיסט חמוש. עוד דווח כי ההרוג היה ברשימת המבוקשים בעקבות הטבח בפריז. כמו כן נמלטו מן המקום שני חשודים נוספים, אך לא ניתן להאריך האם אחד מהם הוא עבד א-סלם.



צוות משותף של המשטרה הצרפתית והבלגית חוקר את התקפת הטרור הרצחנית. במהלך הפשיטה השבוע, חיכה למשטרה אחד החמושים כשנשק אוטומטי בידו, והחל לירות. ארבעה שוטרים נפצעו במהלך התקיפה, ולאחר מכן, כאמור, נורה למוות החמוש ע"י צלף משטרתי. החיפושים אחר השניים שנמלטו ממשיכים.



אחת מזירות הטבח בפריז, נובמבר 2015. צילום: רויטרס



במשטרה מעריכים כי החשוד שחוסל ביצע תפקיד מרכזי לוגיסטי בהתקפות והיה זה שליווה שלושת המחבלים המתאבדים שפוצצו את עצמם באצטדיון "סטאד דה פראנס" בבירת צרפת.



עבד א-סלם בן ה-26 שמשפחתו ממוצא מרוקאי, גדל בבריסל, ולאחר מתקפת הטרור בפריז, בה נרצחו 130 בני אדם, ברח שוב לבריסל. אחיו הגדול, איברהים, פוצץ את עצמו בבר בפריז, כחלק מאירועי התקיפה. לפי הדיווחים הקודמים, עבד א-סלם הסתתר בדירה בצפון בריסל במשך שלושה שבועות לאחר המתקפה, ובחודש נובמבר האחרון סיפרו הרשויות בצרפת כי מצאו את חגורת הנפץ שהייתה שייכת למחבל הנמלט בתוך פח אשפה בפרבר בדרום פריז.