ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שהלך לעולמו ביום חמישי בגיל 71, יובא היום (ראשון) למנוחות בחלקה הצבאית שבבית העלמין בראש פינה, בשעה 15:00. דגן התגורר בראש פינה שנים רבות עם אשתו ושלושת ילדיו.



הבוקר הוצב ארונו של דגן בשעה 9:30 במטה המוסד למשך שעתיים. במקום נערך טקס עם כל עובדי המוסד, ולטקס הוזמנו גם גמלאים וראשי מוסד לשעבר. בטקס נשאו דברים ראש המוסד יוסי כהן, קודמו תמיר פרדו ונציג העובדים. עובדי המוסד עברו על פני הארון ולאחר הטקס הוטס ארונו לראש פינה. 



“אבא התמודד עם כל האתגרים בחיים שלו בנחישות ובמסירות. כמו שראיתם אותו כלוחם, כך היה עם המחלה ולא ויתר לרגע”, סיפרה לאחר מותו בתו נועה רבאל דגן. לפני כשלוש שנים עבר דגן השתלת כבד בבית חולים בבלארוס, אבל בחודשים האחרונים חלה הידרדרות קשה במצבו הבריאותי והוא נפטר מסרטן הכבד.



לוחמים ומפקדים במערכת הביטחון לדורותיה, וכן בכירים בהווה ובעבר במערכת הפוליטית, צפויים להגיע לבית העלמין בראש פינה ולחלוק לו כבוד אחרון. לאחר מותו הגיעו בקשות לשירות בתי הסוהר לאפשר לראש הממשלה לשעבר, האסיר אהוד אולמרט, להשתחרר כדי להשתתף בהלוויה של דגן. אולמרט היה ראש הממשלה השני, אחרי אריאל שרון, שבקדנציה שלו כיהן דגן כראש המוסד. בין השניים נוצרו יחסי עבודה קרובים.



מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל’ אליעזר (צ’ייני) מרום, המכהן כיום כיו”ר רשות שדות התעופה, יצא בקריאה לאפשר לאולמרט לצאת לכמה שעות כדי לחלוק כבוד אחרון לדגן. בשירות בתי הסוהר דחו את הבקשות והבהירו: "על פי הפקודות והנהלים, האסיר אינו עומד לקריטריונים ליציאה להלוויה”.



בין אלו שיגיעו יהיה הנשיא לשעבר, שמעון פרס, שיישא דברי פרידה. “שוחחנו בטלפון לפני שבועיים־שלושה והוא רצה לבוא אלי. אמרתי לו ‘אני אבוא אליך’. הוא אמר ‘אני אבוא, תן לי להתאושש’. שאלתי – 'אני יכול לסמוך עליך?' והוא ענה 'כן'. הטלפון לא הגיע מאז”, סיפר פרס על שיחתו האחרונה על דגן.



במרכז פרס לשלום החליטו בסוף השבוע לדחות את מסיבת הפורים הגדולה שתוכננה להיערך היום במרכז ביפו, בהשתתפות שגרירים ממדינות העולם. המסיבה נדחתה ליום שלישי.