אחד המיתוסים המופלאים והידועים ביהדות ובעולם כולו הוא הקרב בין דוד וגוליית. סיפור ניצחונו של הג'ינג'י המנומש מבית לחם מסמל את ניצחון החלש את החזק, הצודק שמביס את הרשע, והתחכום והנועזות שמכים שוק על ירך את הממסד המקובל.



לכאורה אלה קווי המתאר שמנסים למכור לנו במאבק המתוקשר היטב בין מני ("אני נולדתי לוחם") נפתלי לגברת שרה נתניהו. האומנם? עיון מעמיק בחלק מהעובדות מגלה כי נפתלי רחוק מלהיות "הג'ינג'י התמים", ואילו "הקלע" שהוא אוחז בידו דומה יותר לארמדה חמושה היטב.



מני נפתלי תבע את מדינת ישראל (ולא את הגברת נתניהו) בטענה כי הופרה כלפיו הבטחה מינהלית של סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף לתקן קבוע בתפקידו. נתניהו לא הייתה צד במשפט, ונבצר ממנה לזמן למשפט עדים שמבססים את דבריה. במהלך העניינים הגישה עובדת במעון ראש הממשלה תלונה על הטרדה מינית נגד נפתלי.



נפתלי הפציע בסערה לחיינו בחודש פברואר 2013. לטובת בעלי הזיכרון הקצר, נזכיר כי לפני כשנה ידעה ישראל את אחת ממערכות הבחירות הסוערות בתולדותיה. מאבק איתנים התנהל עת מחנה שלם, בסיוע מדינות זרות, התגייס "למגר את שלטונו" של נתניהו. במסגרת זו, ומתוך אמונה יוקדת כי המטרה מקדשת את האמצעים, צפו בתזמון מעורר חשד פרשות שונות: דוח מבקר המדינה על מעונות ראש הממשלה, פרשת הבקבוקים הממוחזרים, V15 וגם מני נפתלי.



חמוש בסוללת עורכי דין יוקרתיים מהטובים במשק ומלווה ביועצים אסטרטגיים, יועצי תקשורת ויחסי ציבור, הסתער נפתלי על היעד: כיבוש בית ראש הממשלה. לא ברור מהיכן מגיע המימון הרב לניהול מערכה משפטית תקשורתית ולהפעלת האופרציה הנרחבת הכוללת את עורכות הדין נעמי לנדאו ונאווה פינצ'וק, מבכירות עורכי הדין בישראל בתחום דיני העבודה, שהקדישו לנושא מאות שעות; ועו"ד דן חי, עורך דין בכיר ויוקרתי בתחום לשון הרע. בהליך הפלילי מייצגים את נפתלי עו"ד עופר אלמוג ושותפו עו"ד אסף שרעף. גם לעו"ד שרעף ניסיון עשיר בתביעות נגד משפחת נתניהו.



כלומר האיש שמציג את עצמו כנזקק בעל חובות וחסר כל, מסתייע במאבקו בסוללת עורכי דין שמיטב הטייקונים במדינת ישראל היו שמחים להתברך בה. שאלת המימון של אופרציית עורכי הדין ויועצי התקשורת עלתה גם במשפט עצמו ולא נענתה. מדובר במאות שעות התייעצות, הכנת חומרים וכמובן הופעות בבית משפט. היקף כזה של ייצוג משפטי עולה לפי כל תחשיב בסיסי מאות אלפי שקלים.



פרשת נפתלי צפויה ללוות אותנו עוד חודשים ארוכים. יכול להיות שכמו שצצה, היא גם תיעלם, וייתכן שמשך הזמן שתארך תלוי בתוכניותיו של בנימין נתניהו להמשיך בתפקידו. בסיפור המורכב הזה מעורבים שחקנים בעלי עוצמה ואינטרסים רבים. אבל דבר אחד ברור: האיש מן השורה שהגיע מעפולה רחוק מאוד מלהיות "רועה הצאן הג'ינג'י". 



הכותב הוא חבר מועצת העיר פתח תקווה