תודות לטכנולוגיה המתקדמת של חברות הכבלים שמאפשרת להקליט תוכניות טלוויזיה, יכולתי אתמול להריץ קדימה קטעים שלמים של פרק שהיה מריחה אחת גדולה ומסחטת רגשות.

אור סיונוב, הדמות המעניינת שנשארה בבית האח אחרי ששי חי עזב, הודחה אמש מבית האח. מי שנשאר בבית הן ארבע דמויות חסרות ברק וכריזמה וטוב יעשה האח אם יתרגם את ערך הדירה לכסף ויחלק אותו בין כולם, כי אף אחד מהם לא ראוי יותר מהשני לזכות בניצחון.

באופן אירוני, אור שנשמה לרווחה ששי חי יצא מהבית, הודחה בעצמה שבוע לאחר מכן. אחרי רצף הדחות לאורך כל העונה, של אנשים ששי חי העמיד להדחה, גם כשהוא כבר לא בבית, רוחו עדיין מרחפת מעל פני השכשוכית, והדיירת הכי שנואה עליו מודחת אף היא. צבא שי חי יכול עכשיו לנשום לרווחה.

מרוצה בחוץ. שי חי
מרוצה בחוץ. שי חי

שי חי הצליח לעצבן גם אותי במשך העונה. אלא שבניגוד לאחרים, הוא לא התיימר להיות מי שהוא לא. כלומר: אני בוטה, אני בועט, אני מאיים, אני גס רוח וחסר טאקט ואני שוויצר גדול שאוהב להתגנדר בבגדי מותגים. לא מוצא חן בעיניכם? קבלו תנועה מגונה. במילים אחרות: טייק איט אור ליב איט. בשביל הרבה צופים, זה היה סוד קסמו. בשביל אחרים, הוא היה בריון אלים.

היית חושב שמינימום הם סילקו את אסד

לפחות כשמדובר בשי חי, אתה יודע היכן אתה עומד ומה מצפה לך, כך שאתה יכול להיערך בהתאם. האחרים, העמידו פני צדקנים, ובתכל'ס, התגלו ככאלה שפיהם וליבם אינם שווים. אור ערבבה את כולם בדברי חלקלקות וסיפורים על ריכוזיות במשק ושחיתות שלטונית. המומים מכל הידע שהפגינה, הם מאוד התרשמו ונתנו בה מבטחם. עד לאותו רגע ששי מיקה הבינה שנפלה בפח. לדודו היא אמרה: "איפה כל האהבה שהייתה בינינו? אור העמידה אותי להדחה מתוך אסטרטגיה, ולא מהלב. אני שי מיקה, תמיד פועלת מהלב" (אבל גם את העמדת את אור! וואלה יופי).

גם עומרי לפתע גילה ש" משהו רקוב בממלכת דנמרק" ושאור מנסה לטעון לכתר ודוחקת לפינה את האחרים שאותם טיפחה וליטפה כל העונה. לקורין וארז טל היא סיפרה שרק היא אחראית להסתלקותו של שי חי. עומרי נעלב קשות אך מכיוון שהוא פחדן, הוא לא אמר לה מילה, ורק באישון לילה הוא סיפר לדודו שאור משקרת ושהוא הגיבור הלאומי שגרם לשי חי לעזוב. היית חושב שמינימום הם סילקו את אסד מהשלטון ומגיע להם עיטור כבוד.

ואני שואלת: מה הם היו עושים בלי שי חי? אפילו הרגעים "ההרואיים" שהם זוקפים לעצמם תלויים בו. דודו בכלל חושב שהוא היה יותר מעניין כאשר שי חי היה בסביבה. עומרי ברגע של ווידוי מודה בפני קסניה שהוא עכשיו הולך לאיבוד כששי חי לא נמצא, כי הוא היה הקונטרה שלו.

בקיצור, תתכוננו לעצומה מטעם הדיירים שכבר לא מפחדים שאור תכעס עליהם, להחזיר את שי חי.

אור היא כמו  פרנסיס אנדרווד 

כמה קיטש נשפך אתמול בפסטיבל האהבה והפרגון, כאשר אימא אווזה אור אספה את ברווזיה וביקשה שכל אחד מהם יגיד למה השני ראוי להיות בגמר ולנצח, כשהיא מחכה בסבלנות שמישהו יגיד למה היא ראויה לזכות, ואז היא תזיל דמעות התרגשות כמו בגמר אמתי. ולא מספיק שכל אחד אמר שלשני מגיע לנצח, הגיע סבב שני של ליקוקים, שכמעט גרם לי לפרוץ לשידור ולהגיד להם שאם הם לא מסוגלים להחליט מי ייקח את הדירה, שייתנו אותה לי.

כל האהבה הזאת התפוגגה מהר מאוד כשברק מרוב קנאה, קבע חד משמעית שאף אחד לא צעק מבחוץ לשי מיקה שאוהבים אותה, ושתפסיק להשלות את עצמה.

בקיעים נוספים באידיליה הגדולה ששוררת בבית בימים אלה, התגלו כאשר עומרי, אחרי שהכתיר בפסטיבל האהבה את אור כמנצחת שלו, התעצבן עליה מאוחר יותר ואמר לדודו: "מה פתאום היא מתערבת ונכנסת לנסט כשאני וארז טל בשיחה?"

התשובה פשוטה. אור, בשביל לשלוט בבית, הייתה חייבת לדעת כל מה שהתרחש ונאמר בו. ממש כמו פרנסיס אנדרווד הנשיא הדמוקרטי ב"בית הקלפים", שידע לשמור את יריביו קרוב לליבו ולהרוג אותם ברכות. ובסוף עוד מאשימים את שי חי שהיה רודן רשע, במקום לסלק מהבית את האח הגדול, שפינת השיימינג ו"כל האמת בפרצוף" בכלל הייתה רעיון שלו.