האם תיק רצח תאיר ראדה ז"ל ייפתח מחדש? גבי גזית שוחח היום (ראשון) ב"רדיו ללא הפסקה" עם אמה של תאיר ז"ל, אילנה ראדה,  בעקבות שידור פרק בתוכנית "האח הגדול' בו סיפרה על הרצח משתתפת התוכנית, שי מיקה, שהייתה האחרונה לראות את תאיר בחיים.


"כבר מלכתחילה כשהיא נכנסה ל'אח הגדול', היא נכנסה עם הסיפור שהיא החברה של תאיר", אמרה אילנה ראדה. "פניתי להפקה ואמרתי שאני  מאוד מצרה על העניין. האח הגדול השתמשו בזה כדי לעשות רייטינג. צר לי שלוקחים מקרה כל כך טרגי ש
יש מאחוריו משפחה גדולה, שהסיפור הזה מאוד קשה לה, לתוכניות כאלה. גם הסצנה שהם עשו בתוך 'האח' של דימוי רצח, נדמה לי שהוא לא היה אקראי".

על דבריה של שי מיקה אמרה אילנה ראדה: "היא סותרת את עצמה. כי אם היא הייתה חברה מאוד מאוד טובה של תאיר וכל יום הם חזרו יחד מבית הספר, איך זה שבאותו יום, יום הרצח, היא לא הולכת לחפש אותה? היא האחרונה שראתה אותה. איך היא מפקירה את החברה שלה בתוך תחום בית הספר? זה לא משנה שאף אחד לא יודע שתאיר עומדת להירצח. חברה טובה לא מתנהגת ככה". גזית ציין ששי מיקה נאטמה כאשר נשאלה ב'אח הגדול' אם הייתה בבית ספר באותו היום. "בוודאי שהיא לא תדבר", אמרה ראדה, "כי מתוך 7 עדויות שהיא נתנה 4 היו שקריות. רענון הזיכרון שנעשה לה אצל פסיכולוגית שבאה להעיד - נעלם".


"כל החברות הנחמדות והאהובות הפקירו את תאיר"

לפתוח את התיק. רומן זדורוב. צילום: פלאש 90
לפתוח את התיק. רומן זדורוב. צילום: פלאש 90

"מה קרה ביום הזה?", שאלה ראדה האם. "מה קרה שכל החברות הנחמדות והאהובות הפקירו את תאיר ביום הכי גרוע שלה? זה לא אחת, לא שתיים, לא שלוש ולא עשר. אני שואלת ואמשיך לשאול, איפה היו החברות של תאיר ביום הכי גרוע שלה? איפה הן היו מהבוקר עד הערב? לא יכול להיות שיום כל כך משמעותי אצל תאיר ימחק פתאום. משגרה שהיא כל כך קבועה ומדויקת". 

"לא אתן לבתי המשפט, למשטרה ולמדינה לעבור לסדר היום, עד שלא ייפתח מחדש התיק הזה ויישמעו העדויות האחרות שאותן הן מסתירים", הדגישה ראדה. "כמו שבדקו וחקרו על זדורוב שיבדקו את הפן האחר של תאיר. אי אפשר למחוק את תאיר ולהגיד שלזה לא מתייחסים. אני רוצה שיהיה משפט הוגן, שיישמעו כל העדויות ושכל אחד יעמוד על דוכן העדים מאל"ף ועד ת"ו. אף אחד אין תשובות, זו הצרה, לכן אני פונה לתקשורת ולעם הזה, שיידעו שבדלתיים סגורות לא ממצים את כל מה שהולך שם בבית המשפט ובמשטרה ובהתנהלות שלהם. אלו  גופים עבריינים".