אזרחים רבים שסובלים ממצוקת חניה בסביבת ביתם נוהגים לחנות על המדרכה, באדום־לבן או בתחנות אוטובוס. עד כה גילתה המשטרה סבלנות כלפי התופעה, אבל בהוראת מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, המדיניות הזאת תשתנה בקרוב והדוחות יתחילו להירשם בקצב. גורמים במשטרה סיפרו כי בעקבות בחינת נתוני הקריאות למוקד גילה מפכ"ל המשטרה כי כ-30% מקריאות האזרחים הן בגין מטרדי תעבורה וחניה, דבר הגוזל זמן יקר ומפריע לפעולות אחרות והורה לפעול בהתאם.



"פעם היינו מגיעים לשכונה שקטה, מנסים לאתר את בעל הרכב, מתריעים בפניו שיפנה את הרכב ועוזבים לאחר שהמפגע סולק מבלי לרשום דוח. לנוכח התדריכים שאנחנו עוברים, ברור כי המדיניות השתנתה והנחיית המפכ"ל היא שכל קריאה והגעת ניידת מחייבת בדוח", אומר גורם במשטרה.



לדבריו, "הבהירו לנו כי המטרה היא לחסל את התלונות הללו על מנת לאפשר למשטרה לעסוק בביטחון השוטף ולא בבעיות חניה. אני מבין את הרציונל, אבל הבעיה היא שבהתנהגות מחמירה בקנסות אנחנו מחמיצים את המטרה לגלות סבלנות והתחשבות באזרחים".



תגובת המשטרה: "משטרת ישראל קשובה לרחשי הציבור ומתאימה את המענה המבצעי, באופן שיהא אפקטיבי עבור האזרח בכל עת, מקום ומאפיין ייחודי.


בתוך כך, פעילות המשטרה למען בטחון משתמשי הדרך והסדרי התנועה נבחנת כל העת ולפי שעה לא שונתה מדיניות האכיפה בנושא פנייתך".