חברת הכנסת נאוה בוקר מ"הליכוד" יזמה הצעת חוק: מי שיבזה את דגל ישראל יישלח לשלוש שנות מאסר וייקנס ב-50 אלף שקלים. "הצעת החוק שלי עוסקת בעיקר בערביי ישראל שערכו הפגנות תמיכה גדולות בטרור ביישובים ערביים ובקמפוסים", הסבירה ח"כ בוקר היום (שני) לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "לצערי משרד המשפטים לא הבין שאנחנו במלחמה. הצעת החוק שלי מדברת על שלילת ההטבות והבונוסים, לא על זכויות יסוד שכולם מדברים עליהן. סטודנטים ששורפים את הדגל מבקשים אחרי זה הטבות מהמדינה, מלגות לשכר הלימוד שלהם, דמי אבטלה ושירותים רפואיים. זה לא צריך לקרות".



 



לדבריה הגיב סגן עורך העיתון החרדי "הפלס", ישעיהו ויין, שטען: "הצאת החוק הזו מתאימה לימי חג הפורים. בחוק הנוכחי קבועה שנת מאסר למי שיבזה את הדגל, וזה לא הצליח להרתיע חלק מאזרחי ישראל. לא ידוע לי על אדם אחד שנכנס לשנה לכלא על ביזוי הדגל, והיו כאלה הרבה ב-67 השנים האחרונות. לפי דברי חברת הכנסת, שלוש שנות מאסר יצליחו להרתיע. יש פה ויכוח עמוק בינה לבין האזרחים, האם דגל ישראל הוא דבר מכובד או לא. אני לא חושב שדגל ישראל יש בו איזה עניין מיוחד. אני לא חושב שיש עניין לבזות אותו. לא לבזות אותו ולא להעריך אותו. להפוך את זה לדבר שעל ביזויו שולחים אנשים לכלא, נותנים קנסות, זה נשמע לי משהו מגוחך, שמתאים לחג הפורים. אם לא מצליחים לשכנע את האזרחים שדגל ישראל הוא דבר כל כך חשוב וערכי שאסור לבזות אותו, אז שנת מאסר נוספת אחרי ניכוי שליש לא זה מה שיוסיף לערך הדגל".

"אלפי אנשים נהרגו בשביל הדגל הזה, שנוכל לחיות כאן במדינה, ומי שמבזה אותו צריך לשלם מחיר, ולא משנה אם זה ערבי או חרדי", ענתה לו ח"כ בוקר. "אני מאמינה שיש כאן אפקט של הרתעה. אנחנו עוברים תקופה קשה מאוד. צריך לעצור את ההסתה שקיימת, כולל כל אזרח ישראלי. רק אצלנו אנשים מרשים לעצמם להתנהג ככה כלפי הדגל. גם הציבור של ויין הם אזרחים שחיים במדינה. זה מתחיל בשריפת דגל ותראה איך הם מדברים על החיילים, על מי ששומר עלינו. בזכותם אנחנו חיים פה והדגל מסמל את כל זה. חרדים בברוקלין היו מעזים לשרוף את דגל ארצות הברית? גם בארצות דמוקרטיות אחרות יש ענישה כלפי ביזוי הדגל". גזית ציין שמישהי הקוראת לעצמה אמנית חרבנה על הדגל ולא נשלחה לשנת מאסר. "אני אשמח מאוד אם זה יקרה", אמרה ח"כ בוקר, "זו בושה וכלימה, אנחנו צריכים להתבייש שאנחנו נותנים להמשיך כרגיל ועוד לקבל תקצוב מהמדינה לפעמים".

"זה נושא מטופש", הגיב ויין, "כי מדינה שלא מצליחה להסביר לאזרחיה, וזה לא משנה אם הם דתיים או חרדים או ערבים או כל משהו אחר, למה הדבר הזה צריך להישמר, ולהתייחס לזה בכובד ראש ובמורא, אז שנת מאסר כזאת, או 50 אלף שקל קנס אני לא חושב שזה מה שיוסיף. אם ח"כ בוקר רוצה שאנשים יעריכו ויוקירו ויעמדו דום מול הדגל, היא צריכה לצאת למסע הסברה רחב היקף, שיסביר למה הדגל כל כך מיוחד, היא אפילו השתמשה במשפט 'אנשים נהרגו על הדגל', שאני חולק על המשפט הזה. מכאן ועד לשלוח בן אדם למאסר של שלוש שנים, אז עם כל הכבוד". גזית סיכם את הדיון בכך שמפריע לו הרבה יותר אי-כיבוד יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל על ידי חלק מהציבור החרדי.

עריכת תוכן: 103FM אסף נבו