עדויות על אלימות נוער בישראל הן עניין יום יומי, שמעסיק לא רק את ההורים ואת מערכת החינוך. כמה יוצרי קולנוע שעסקו בנושא בשנים האחרונות האירו צדדים קשים, של מציאות מינית וברוטלית בקרב בני הנוער. 'עמק', סרטה החדש והמדובר של סופי ארטוס, מציג גם הוא תמונה קודרת של הנוער הישראלי.
 
הסרט עוקב אחרי דויד (רועי ניק), שמגיע לתיכון בפריפריה כתלמיד חדש. דויד חי עם אביו (דורון צברי), ומפגשו הראשון עם ג'וש (נווה צור, שזכה על תפקידו בפרס השחקן בפסטיבל חיפה), מסתיים בסטירה מצלצלת וכואבת. ג'וש הוא בריון אלים וכבד גוף, שחי עם אמו קשת היום, עם אחיו הצעיר ועם אחיו הבכור אבי, אותו מגלם מאור שוויצר. אבי הוא נער אלים, שנמצא בתקופה בין בית הספר לצבא, והוא מעביר את ימיו בשיטוטים בשכונה עם קבוצת בריונים ועסוק בטיפוח דמות גברית כוחנית. אבי מקווה להתקבל לתפקיד קרבי בצבא, ורואה בשירות כרטיס יציאה מחיי העוני.

שוויצר הוא אחד מהשחקנים והכוכבים העסוקים ביותר בטלוויזיה ובקולנוע הישראלי. הוא כיכב, בין השאר, בסדרות כמו  'חצויה'  'גאליס',  'שחקן זר ',  'אופוריה' ובכיום ניתן לצפות בו בשני להיטים חדשים - הסדרה  'להרוג את הסבתא ' והסרט שמאיים להיות להיט הקיץ  'איביזה'.


לעומת התפקידים הקומיים שאנחנו רגילים לראות אותו בהם, הפעם הוא מגלם דמות אפלה ואלימה. אמנם לדבריו לא היה נער אלים, אבל דמויות כמו אבי אינן זרות לו לחלוטין. "כאשר גדלתי בירושלים נתקלתי בנערים קשוחים, וגם אני מודה שהייתי חלק מהשלב הזה כשגדלתי, כמו הרבה בני נוער שלפעמים רוצים להיות מהר מאוד גברים, למרות שלא הייתי נער אלים." הוא מוסיף. 
 
הסרט צולם לפני קצת יותר משנתיים, בבית ספר במגדל העמק, כשהתלמידים משמשים כניצבים. לדברי שוויצר, נוצר במהלך הצילומים קשר אמיץ בין הצוות לבין הילדים. "השבוע התקיימה הפרימיירה של הסרט וכל הילדים הנפלאים שהצטלמו נכחו בהקרנה. הם התרגשו לראות את עצמם על המסך גם דרך הדמויות שלנו. הסרט הוא אמנם ריאליסטי באופן קשה מאוד, אבל המסר איננו מייאש. לילדים יש הזדמנויות לערוך שינוי בחייהם", הוא אומר ומוסיף "חברתי הטובה הילה סעדה היא ילידת מגדל העמק והיא אחת מהשחקניות המצליחות בישראל".
 
שווייצר מאמין שהנושא חשוב מכדי להתעלם ממנו, אבל הוא לא משוכנע שסרט יכול לשנות מציאות. "אני ריאלי. מדובר אמנם בסרט מציאותי אבל הוא סרט. הנוער כיום חשוף להרבה תכנים שליליים בווטסאפ וברשתות החברתיות, או בכל מיני צורות ודרכים שלצערי מטיפים לאלימות", הוא אומר ומוסיף ש"דווקא התלמידים ששיחקו לצידנו בסרט מאוד ריגשו אותנו באהבה הרבה שלהם. אני מקווה ש 'עמק' יחולל שינוי אצל בני נוער שיצפו בו. אולי הם יפנימו מסרים שקוראים לפחות קטטות אלימות, פחות שנאת חינם ויותר אהבת חינם".