מתקפת טרור בבריסל: שני פיצוצים אירעו הבוקר (שלישי) בפיגוע התאבדות בנמל התעופה הבינלאומי זבנטם בבריסל ולאחר מכן ברכבת התחתית בעיר, ועל פי דיווחי התקשורת, בשני האירועים נהרגו לפחות 31 ונפצעו לפחות 130, מתוכם 10 במצב קריטי. הפיצוץ אירע באזור הצ'ק-אין של חברת "אמריקן איירליינס" שבכניסה לשדה התעופה בבלגיה, עשן נראה עולה ממקום הפיצוץ וזכוכיות התנפצו.



שני ישראלים חסידי בעלז נפצעו קל ובינוני בפיגוע בשדה התעופה ומשרד החוץ בודק האם היו ישראלים נוספים במקום. כל הטיסות שהיו אמורות לנחות בשדה התעופה בריסל הופנו לנמלי תעופה אחרים והופסקה תנועת הרכבות למקום. טיסה אחת מישראל שהייתה אמורה לנחות בבריסל מופנת לשדה חליפי. 



על פי דיווחים בתקשורת הזרה, הפיצוצים בנמל התעופה בבריסל היה פיגוע התאבדות. אחרי כשעה צצו דיווחים על פיצוץ נוסף שאירע בתחנת מטרו בבריסל, סמוך למוסדות האיחוד האירופי.



תחילה דווח כי על פי הנחיות גורמי הביטחון כל הטיסות הישראליות מאירופה אינן מורשות להמריא לישראל עד חצות, אך לאחר מכן החליטו להפוך את ההחלטה ולבטלה. בנוסף, אין הפסקת טיסות מישראל.



עד ראיה בבריסל סיפר כי בשדה התעופה בבריסל "נורו יריות, היו קריאות בערבית ואז אירעו שני הפיצוצים" ועל פי דיווחים נוספים נמצאה פצצה שלישית במקום, וכל המתחם מפונה לחלוטין מאנשים.



חובש איחוד הצלה ישראל יעקב ירט שהיה בנמל התעופה בבריסל בעת הפיגוע סיפר כי "בעת הפיצוץ הייתי בתפילה בבית הכנסת. הרגשנו את הפיצוץ כמו שצריך. יצאנו מהמקום כדי להבין מה קרה והשתלבנו בזרם של המון אדם שכוונו על ידי שוטרים אל מחוץ לטרמינל. ריכזו אותנו בצד השני של נמל התעופה ואנחנו ממתינים להוראות של כוחות הביטחון במקום".



מקום הפיצוץ באזור הצ'ק-אין בבריסל. צילום: טוויטר
מקום הפיצוץ באזור הצ'ק-אין בבריסל. צילום: טוויטר



בסוף השבוע שעבר, הודיעה בלגיה רשמית כי הצליחה לתפוס את סלאח עבאד אל סלאם, המחבל המבוקש ביותר מהטבח בפריז, בו נרצחו 130 בני אדם, כשהוא בחיים. מדובר במחבל היחיד שהצליח להימלט מהרשויות לאחר שרשרת הפיגועים. השר לענייני מהגרים במדינה הודיע: "תפסנו אותו"' וראש הממשלה הבלגי הוסיף לאחר מכן: "הוא בידינו". האישורים הרשמיים הגיעו בתום קרב יריות ארוך שנערך בין המשטרה לחשודים, לאחר פשיטה של המשטרה המקומית על דירה בבריסל, בה ככל הנראה היו המחבלים שהשתתפו במתקפה. יחד עמו נעצרו חמישה חשודים נוספים.

קודם לכן, המשטרה הבלגית פשטה על דירה בבריסל בעקבות מידע מודיעיני, אך השוהים בה ברחו מהמקום. אז החל קרב יריות בין הנמלטים לשוטרים. למרות שהדברים אירעו ביום שלישי, דווח עליהם לראשונה רק הערב. לאחר שכנראה ברח מהדירה, התבצר עבד א-סלאם, בפרבר מולנבק הסמוך לבריסל.
 

במהלך הפשיטה הראשונה, ביום שלישי, אותרה טביעות האצבע של עבד א-סלאם. לפי הדיווח, הוא ככל הנראה חמק מהמקום ברגע האחרון. התובע הפדרלי הבלגי אישר קודם לכן כי טביעות אצבעותיו אכן נמצאו בדירה וכי במהלך הפשיטה נורה למוות איסלאמיסט חמוש. עוד דווח כי ההרוג היה ברשימת המבוקשים בעקבות הטבח בפריז.