עשרות שוטרים, בלבול והנחיות בכריזה שקוראות לקהל להתפזר ולא להישאר ביחד - כל אלה עוררו פאניקה בקרב הנוסעים שממתינים לעלות לטיסות בשדה התעופה לאונרדו דה וינצ'י ברומא. עמית, תושבת תל אביב בת 22, וחברותיה היו אמורות לעלות לטיסת אל על לנמל התעופה בן גוריון בשעה 10:00, אולם אז הן קיבלו הודעה לפיה כל הטיסות שהיו אמורות להמריא לישראל מבוטלות. שעה לאחר מכן ההוראה בוטלה, אולם בשלב זה עדיין לא ברור מתי ימריא המטוס לישראל והלחץ בשדה התעופה גדול. 

"התחילה העלייה למטוס, אבל פתאום התור הארוך שהיה בדלפק התפזר וכשהגענו לשם אמרו שעוצרים הכל בגלל מה שהיה בבריסל ושכרגע עד להודעה חדשה לא ממריאים", מספרת עמית. "פתאום אנשי ביטחון רבים הגיעו לאזור של הטיסה לישראל, וגם העובדים נראו מבולבלים ולא ידעו להגיד מה קורה, כי ההוראה על עצירת הטיסות הייתה של תל אביב. 
 
"כששאלנו למה דווקא ישראל, הסבירו לנו שנוהלי הביטחון אצלנו מאוד נוקשים. בשלב מסוים הודיעו על דחיית הטיסה לזמן לא ידוע בכריזה, וביקשו מכל האנשים להתפזר בשדה ולא להישאר ביחד בקבוצות גדולות. ההוראה יצרה פאניקה, כי היה נשמע שיכול להיות שישנה התרעה ממוקדת על שדה התעופה בו אנחנו נמצאים. כעבור כחצי שעה יצאה ההודעה באתרים הישראלים על חזרת הטיסות, אבל פה לקח עוד כעשרים דקות עד שהודיעו שהטיסה אכן תצא". עם זאת, שעה לאחר מועד ההמראה המתוכנן, הנוסעים עדיין לא עלו למטוס.

כזכור, לאחר תחילת האירוע, התקבלה הודעה לפיה גורמי הביטחון קבעו כי כל הטיסות הישראליות מאירופה לא יוכלו להמריא לישראל עד חצות הלילה, בעקבות הפיגוע בנמל התעופה בבריסל, מדובר ב-24 טיסות, אשר היו אמורות להגיע אם כטיסות רגילות או כתחנות מעבר. מאוחר יותר הוסרה האזהרה הזאת, ולאחר מכן הוחלט כי הטיסות יימשכו במהלך היום, אך ככל הנראה עם שיבושים קשים. בינתיים הודיעה רשות שדות התעופה כי בנמל התעופה בן גוריון נפתח חדר מצב, וכי על ציבור הנוסעים להתעדכן בחברות התעופה. עד כה לא ניתנה הנחיה להפסקת טיסות מישראל.