איך את מגדירה אושר?


אני מחליפה בין המילה אושר לעושר. זה פילוסופי קצת, אבל זה בדיוק מה שאני מרגישה. כשאני עשירה אני מאושרת. אז תחליף בין הא' ל-ע'. המון דברים יכולים לגרום לי להיות מאושרת אבל בעיקר אני מאושרת כשהקופה מצלצלת. אני מאושרת שיוצא לי דגם חדש אבל הרבה יותר מאושרת כשאני מוכרת אותו. למרות שמצד שני, כסף משחק תפקיד די מינורי בחיים שלי. אני הרי רק רוצה ללכת כל יום לאכול במסעדה שאני אוהבת ולנסוע לחו"ל על מנת לקנות בדים. יותר מזה אני לא צריכה כלום. היו לי רגעים גדולים והיו שנים רבות שהיה חסר לי וזה היה מאוד קשה, אבל גם לימד אותי להסתפק במועט. מצב האופנה בארץ לא הופך אותך למיליונר.



מה היה הרגע המאושר בחייך?
היו תקופות בחיים שהייתי מאושרת בהן. זה תמיד קשור למשפחה - כשהבנות שלי התחתנו, כשנולדו להן ילדים. אני מאוד קשורה לנכדים שלי, הם אושר גדול ומעוררים בי המון יצירתיות והשראה. אני מרגישה שוב צעירה דרכם. בנוסף, ברגע שנגמרת תצוגה אופנה שלי ואני מקבלת מחיאות כפיים והולכת על הבמה - אני לא רואה אף אחד. באותם רגעים עוטפת אותי עננה של חלום ואני מרגישה שאני אחיה לנצח. לקבל מחיאות כפיים על עבודה מאוד מאומצת, זה עושה לי טוב, גם כי אני מרגישה שמחיאות הכפיים הן אמיתיות.



מי האדם הכי מאושר שאת מכירה?
אני מכירה ילד אחד מאושר שלא מפסיק לחייך. אבל בגדול אין דבר כזה בן אדם הכי מאושר, לא קיים, רק פתי הוא תמיד מאושר. המוח שלנו לא בנוי לאושר אבסולוטי. אבל לעומת אושר, אני מכירה המון אנשים עם שמחת חיים. לבת שלי נעמה למשל יש המון שמחת חיים ויש לי גם חברות עם המון שמחת חיים ואלו החברות שאני הכי אוהבת. גם יש לי המון שמחת חיים, וזאת המתנה הכי גדולה שקיבלתי. שמחת חיים זה לא אושר אבל זאת מתנה אפילו יותר גדולה מאושר.



האושר האישי שלך מושפע ממה שקורה סביבך במדינה?
כן. עם כל מה שקורה פה, קשה להיות לגמרי מאושרים. אני מכורה לסדרה "הומלנד" ואני רואה שתוך כדי הצפייה שלי בסדרה קורים במדינה דברים שמזכירים את מה שקורה שם. המציאות והסדרה מתערבבים לי בראש. ולא, אני לא מאושרת מהמצב ואני גם לא מאושרת מכל מה שקורה פה בתרבות. מהעובדה שסותמים פיות ומצמצמים תיאטראות, מזה אני הרבה יותר מפחדת, כי זה השלב הראשון. בשלב השני כולנו נלבש פה בורקות. אני דואגת שכל בנות ישראל יצטרכו להתלבש בקוד לבוש מסוים כי אחרת הן יאסרו, זה ייחשב כפריצות. זה גומר אותי. וכמובן גם הפחד מהמצב הפוליטי, הרי יש לי משפחה גדולה ואני לא יודעת איזה עתיד מחכה להם. הושפעתי מאוד מהפיגוע שבו נרצחה דפנה מאיר ז"ל מול ילדיה.



מה העצה הכי טובה שלך לגבי אושר?
העצה הכי טובה לגבי אושר היא: כשאתה מאושר, טוב לך ואתה בשיא שלך, תצפה תמיד לנפילה. כל חיי היו כאלו. הכול טוב ואז זה מתהפך. אושר זה משהו של שניות בעיני, של רגעים, של כמה דקות. זה לא קו רצוף. כדי להיות מאושר או שיהיה לך אושר אתה צריך גם להיות לא מאושר לפעמים, להיות עצוב.



אהבה חשובה לתחושת האושר שלך?
כן. הדבר היחיד שאני לא מאושרת בו לגבי עצמי והחיים שלי הוא העובדה שלא חוויתי אהבה המון שנים. אני חושבת שהדבר הכי גדול שיש זה להיות נאהב ולאהוב - אבל בעיקר להיות נאהב.



איזה שיר/סרט/תוכנית טלוויזיה/יצירת אמנות תמיד עושה לך מצב רוח?
פסקול הסדרה "שטיסל" כולל מוסיקה שכתב והלחין אבי בללי. המוסיקה שלו, היא אחת היפות בעולם ששמעתי. היא אינסטרומנטלית ומלווה היטב את הסדרה, שגם היא מוצאת חן בעיניי. המוסיקה שלו גורמת לי להמריא לעולמות רחוקים, אז אני משתדלת לראות את הסדרה לפני השינה כדי לחלום טוב.



מה הקלישאה הכי שגויה לגבי אושר בעינייך?
מי שאומר שהוא מאושר- אני לא מאמינה לו. כי ברגע שאתה מצליח לדבר על אושר, מבחינתי אתה לא מאושר. כי לאושר אמיתי אין מילים ובזמן שאתה הכי מאושר - אתה כמעט לא יכול לדבר. האושר חונק אותך.