הסופר והמחזאי אהרן מגד הלך הלילה (רביעי) לעולמו והוא בן 96 במותו. מגד, חתן פרס ישראל לספרות עברית, זכה בפרסים רבים על יצירותיו אותן כתב במשך 66 שנות עשייה, הבולטות ביניהן "על עצים ואבנים", "חדווה ואני" ו"מחברות אביתר". 

מהמרכז הרפואי שיקומי "רעות" בתל אביב נמסר עם ההודעה על מותו כי "מגד בן ה-96 אושפז במרכז הרפואי שיקומי רעות לפני ימים ספורים ונפטר לדאבוננו עקב מצבו הקשה. הנהלת המרכז הרפואי מוסרת את תנחומיה לבני משפחת מגד ומשתתפת בצערם העמוק".
מגד, אביו של הסופר איל מגד, נולד בפולין בשם "אהרן גרינברג", ועלה לישראל עם הוריו בשנת 1926 כשהיה בן שש. את ילדותו העביר ברעננה, למד בגימנסיה הרצליה שבתל אביב והיה חבר בתנועת הנוער "המחנות העולים". בסיום לימודיו הוכשר בקיבוץ גבעת ברנר, היה חבר בקיבוץ שדות ים, ועבר עמם בהמשך לקיסריה. 
במשך 66 שנותיו כסופר, הוא כתב למעלה מ-40 יצירות, ועל רבות מהן זכה בפרסים, בין היתר בפרס ביאליק על ספריו "מחברות אביתר" ו"על עצים ואבנים". כמו כן זכה בפרס ברנר, פרס אוסישקין ופרס עגנון, ושלוש פעמים בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים. בשנת 2003 הוכרז כחתן פרס ישראל בספרות ובשנת 2013 קיבל את אות יקיר העיר תל אביב-יפו. 


"הנציח בכתיבתו דור שלם"

עם ההודעה על מותו של מגד, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הביע צער על מותו ואמר: "מגד היה סופר ומחזאי שזכה בפרס ישראל על מפעל ספרותי עמוק ויוצא דופן. השנים הרבות והארוכות היטיבו עם יצירתו. גיבוריו השונים הם תמיד אנושיים, תמיד פגיעים, דומים כל כך לנו עצמנו, מבטאים את התהפוכות שעבר ועובר העם היהודי מ׳יד ושם׳ ועד ׳הגדת העצמאות׳ תוך שהוא צועד במסע מרתק על ׳גמל מעופף ודבשת זהב׳. מגד ליווה והנציח בכתיבתו דור שלם, דור שהעניק לעם היהודי את מתנת הקוממיות והעצמאות. יהי זכרו ברוך."