חברת התעופה הלאומית אל־על סיימה את שנת 2015 ברווחי שיא של 106.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 28.1 מיליון דולר ב־2014. ברבעון הרביעי עברה החברה לרווח של 12.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 14.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה שנה לפני כן.
 
השיפור בתוצאות הושג בעקבות צניחת מחירי נפט, שהורידו את ההוצאות התפעוליות ב־210 מיליון דולר. גם ירידה בהוצאות בזכות קיטון בהוצאות השכר (למרות גידול במצבת העובדים ועלויות ההסכם הקיבוצי) שיפרה את התוצאות.
 
ההון העצמי של החברה גדל ל־195 מיליון דולר. מספר הנוסעים גדל ב־8% ליותר מחמישה מיליון. שיעור התפוסה במטוסי החברה נותר גבוה - ברמה של 82%־83%. לכרטיס המועדון פליי קארד גויסו 140 חברים.
 

בעקבות התוצאות הוחלט לחלק דיבידנד של 15 מיליון דולר במזומן, נוסף לדיבידנד של 25 מיליון דולר שכבר חולק. העובדים ייהנו לראשונה מבונוס מיוחד בסך 9 מיליון דולר. אל־על נשלטת על ידי משפחה בורוביץ’, ומנהל אותה דוד מימון.  
 
ההכנסות מהפעלה קטנו ב־1.3% ל־2 מיליארד דולר, בעיקר כתוצאה מירידה במחירי הטיסות בשל התגברות התחרות (למרות גידול במספר הנוסעים). הוצאות המימון הסתכמו ב־26 מיליון דולר, בדומה לתקופה המקבילה ב־2014.
 
החברה חושפת בדוחות את הרחבת הפעילות במיזם חדש בשם קוקפיט, המשמש כמאיץ סטארט־אפים בתחומי התיירות והתעופה. במסגרת תוכנית ההצטיידות יוחלפו 13 מטוסים ב־15 מטוסים חדשים מדגם בואינג 787 (Dreamliner). המהלך יקטין את עלויות התפעול ב־20%, יאפשר להטיס מספר רב יותר של נוסעים ויספק חוויית טיסה ייחודית - הן לנוסעי מחלקת תיירים והן לנוסעי פרימיום.
 
מנכ”ל אל־על, דוד מימון: “מדובר בתוצאות שיא. אל־על ניצבת בשורה הראשונה של חברות בינלאומיות לא רק מבחינת התשואה למשקיעים אלא גם בהיבט החדשנות והשירות לנוסעים. בהסכם השכר ביוני 2015 הוענקו תוספות שכר של 3% ומענק חתימה של 3 מיליון דולר ותוספת של 1% נוסף”.
 
לדברי מימון, “תוצאות השיא הושגו בזכות עובדים מצוינים, שיפור דרמטי ביעילות התפעולית בשל הירידה במחיר הדלק, הכנסת מטוסים חדשים, טיסות בתמחור מודולרי במותג UP, השקעה באתר הסחר האלקטרוני (מכירות בהיקף 270 מיליון דולר) וחתימה על הסכם השכר. אני מקווה שבקרוב ייחתם הסכם התייעלות עם הטייסים”.