סלאח עבד אל-סלאם, החשוד המרכזי בפיגועים בפריזשנלכד בסוף השבוע בבריסל, כבר לא מתנגד להסגרתו לצרפת. לפי עורך דינו של אל-סלאם, הוא מעוניין לעבור לרשויות הצרפתיות בהקדם, זאת כדי להסביר את עצמו. "סלאח עבד אל-סלאם ביקש ממני להודיע שהוא מעוניין לעזוב לצרפת מהר ככל שאפשר", אמר היום (חמישי) בשידור בטלוויזיה מבריסל עורך דינו סוון מרי. "הוא רוצה להסביר את עצמו בצרפת", הוסיף הפרקליט. 

תובעים בצרפת העריכו כי במקרה הגרוע ביותר, תהליך ההסגרה של אל-סלאם עלול לקחת עד שלושה חודשים. זאת אם יביע התנגדות כפי שאמר בתחילה שיעשה. עבד אל-סלאם צפוי להגיע לדיון בבית משפט בשבוע הבא, בעקבות צו המעצר שהוציאה עליו צרפת. 

פצוע מחזיק את ראשו מחוץ לאולם בטקלן, בו התרחש הטבח. צילום: רויטרס
פצוע מחזיק את ראשו מחוץ לאולם בטקלן, בו התרחש הטבח. צילום: רויטרס
כזכור, בסוף השבוע שעבר, הודיעה בלגיה רשמית כי הצליחה לתפוס את סלאח עבאד אל סלאם, המחבל המבוקש ביותר מהטבח בפריז, בו נרצחו 130 בני אדם, כשהוא בחיים. מדובר במחבל היחיד שהצליח להימלט מהרשויות לאחר שרשרת הפיגועים. השר לענייני מהגרים במדינה הודיע: "תפסנו אותו"' וראש הממשלה הבלגי הוסיף לאחר מכן: "הוא בידינו". האישורים הרשמיים הגיעו בתום קרב יריות ארוך שנערך בין המשטרה לחשודים, לאחר פשיטה של המשטרה המקומית על דירה בבריסל, בה ככל הנראה היו המחבלים שהשתתפו במתקפה. יחד עמו נעצרו חמישה חשודים נוספים.

ביום שלישי נהרגו במתקפה משולבת בבריסל 31 אנשים ונפצעו עשרות נוספים. זאת בפיגועי התאבדות בנמל התעופה הבינלאומי בעיר ובתחנת מטרו בעיר. דאעש לקח אחריות על הפיגוע. היו שקישרו את הפיגוע לתפיסתו של עבד אל-סלאם בעיר, מספר ימים קודם לכן.