שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ח"כ יובל שטייניץ שוחח היום (חמישי) עם רינה מצליח וניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" וחשף למה הוא יתחפש בחג הזה. לרגל חג הפורים שאלה מצליח את השר למה התחפש, והוסיפה: "לשר החוץ, זה התפקיד שהוא מת להיות, תגיד שאני צודקת". "קודם כל, רינה קוראת אותי נכון", הודה השר שטייניץ, "הייתי שמח גם יום אחד להיות שר חוץ. אבל הבוקר אני מתחפש לטורקי. אני מעריך שנחזור ליחסים דיפלומטיים מלאים ותקינים עם טורקיה בקרוב, וזה קריטי משלוש סיבות: למנוע ביחד את הכניסה האיראנית לסוריה, להילחם בטרור ולייצא כמויות גדולות של גז, שאנחנו אמורים לגלות במים".



 



על דבריו של שר התחבורה, ישראל כץ, על כך שהבלגים צריכים להפסיק לאכול שוקולד ולהתחיל להילחם בטרור, על רקע המתקפה בבריסל, אמר השר שטייניץ: "אני לא חושב שהיתה כוונה לפגוע בבלגים. יש להם שוקולד מצוין. אבל אני כן חושב שכל אירופה חייבת להתעורר, ולהבין שהיא חייבת להילחם בטרור, כי זו לא תופעה חולפת. זה לא יחלוף מעצמו ולא יצטמצם מעצמו. אולי אי אפשר למגר את זה לחלוטין, אבל אפשר לצמצם פיגועים מהסוג הזה. האמצעי הכי חשוב זה לא יותר בדיקות ויותר נקודות ביקורת , אלא מה שאנחנו קוראים מודיעין אקטיבי או מודיעין מסכל. המודיעין המסכל שקיים אצלנו לא קיים באירופה, ארגונים כמו השב"כ, המוסד ואמ"ן לא קיימים באירופה".

מצליח תהתה מהיכן מגיעה ההתנשאות הישראלית כלפי האירופאים, כאשר ישראל עצמה לא מצליחה כבר שנים לנצח את הטרור המופנה כלפיה. "אני לא חושב שיש פה נימה מתנשאת", השיב השר, "גם לפני שנה ושנתיים, כשנפגשתי עם ראשי השירותים החשאיים של כל מדינות אירופה המערבית, בריטניה, איטליה, צרפת וגרמניה. העברתי להם כל הזמן את המסר שהם צריכים ליצור מנגנונים ולהשקיע כספים במודיעין מסכל מול ארגוני טרור וסכנות הפיגוע באירופה. יש באירופה היום עשרות מיליוני מוסלמים, שהם אזרחים, רובם לא טרוריסטים, אבל רוב הטרוריסטים מגיעים מתוך האסלאם הקיצוני. לכן זה מחייב היערכות מיוחדת שעדיין לא קיימת, ברוב מדינות אירופה. וגם אם תהיה היערכות מיוחדת אי אפשר למגר את הטרור לחלוטין. גם אנחנו לא מצליחים למגר את הטרור לחלוטין, אבל אנחנו כן מצליחים להוריד באופן משמעותי את מספר ההתארגנויות החמורות והפיגועים החמורים, כיוון שאנחנו מסכלים חלק מהם מראש".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו