האם נעשה וידוא הריגה באחד המחבלים שביצעו הבוקר (חמישי) את פיגוע הדקירה בתל רומיידה שבחברון? בסרטון שפרסם היום ארגון "בצלם" נראה המחבל שוכב על הכביש בזמן שהחייל מקבל טיפול. בשלב מסוים נראה אחד החיילים במקום (זה החובש כובע מצחייה) דורך את הנשק, מכוון אותו ויורה בראשו של המחבל המנוטרל.



ברגע הירייה מוסתר החייל היורה מהמצלמה, אולם קודם לכן ניתן לראות אותו נותן את הקסדה שלו לחייל נוסף, דורך את הנשק ומכוון. בדיוק בעת הירי עובר מסחרי לבן שעמד במקום ומסתיר את הפגיעה, אולם לאחר שהוא עובר ניתן לראות את הדם ניגר מראשו של המחבל.  


חייל צה"ל יורה במחבל פצוע

מדובר צה"ל נמסר: "מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר באירוע חמור הנוגד את רוח צה"ל ואת המצופה מחיילי צה"ל ומפקדיו. לאור ממצאי התחקיר הראשוני שבוצע על ידי המפקדים נפתחה חקירת מצ"ח. החייל הושעה מתפקידו עד לסיום החקירה".



צילום וידאו: עמאד אבו שמסייה, "בצלם"


מ"בצלם" נמסק בתגובה, כי "גל האלימות שהחל באוקטובר 2015 הוא מזעזע וברור כי על כוחות הביטחון להגן על הציבור ולעשות שימוש בכוח הנדרש לשם השגת מטרה זו, בהתאם לנסיבות. החוק בנושא זה ברור אף הוא: ירי במטרה להרוג אדם מותר אך ורק במקרים שבהם הוא מסכן חיי אחרים".



ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) אמר בתגובה לתקרית: "היום ראינו המחשה לבנאליות של הרוע, לכך שמדי צה"ל אינם ערובה לאנושיות. ראינו חייל רוצח, שיורה בדם קר בראשו של פצוע חסר אונים, והרצח מתקבל בשוויון נפש, אף אחד מסביב לא מתרגש. החייל הרוצח לא לבד, הוא זוכה לרוח גבית משרים, חברי כנסת ורבנים, שבמילותיהם נותנים הכשר לרצח. לרצח שראינו וכנראה לעוד מקרי רצח רבים שהסתירו מאיתנו. החייל צריך לעמוד לדין על רצח! כל החלטה אחרת, תהיה לא אנושית, לא דמוקרטית ולא ראויה".