בראשית השבוע יחליטו במשטרה בעצה אחת עם היועץ המשפטי לממשלה האם יש מקום להפוך את הבדיקה המתקיימת בשבועות האחרונים בפרשת השחקן משה איבגי, לחקירה פלילית, וזאת בעקבות מתלוננת נוספת, שנייה במספר, שמסרה את גרסתה למשטרה - לפיה הוטרדה מינית על ידי השחקן.


כזכור, בראשית פברואר, הועלו טענות על ידי מספר נשים מהן עולה כי איבגי, אחד משחקני התיאטרון והטלוויזיה הבולטים בישראל, ביצע כלפיהן עבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים. אחת הנשים, עובדת בצוות ההפקה של תיאטרון חיפה, הסכימה להתלונן באופן רשמי כנגד השחקן.

אותה עובדת התלוננה כי פנייה רשמית שלה אל הנהלת התיאטרון לא טופלה והיא נאלצה לעבור להפקה אחרת בתיאטרון. לדבריה, העובדה שבאותם ימים הוזמנה להשקת ההצגה החדשה בכיכובו של איבגי היא שהובילה אותה שלא להבליג - ולהגיש את התלונה.


במשטרה לא מיהרו לפתוח בחקירה, גם לא אחרי התלונה האמורה, והמשיכו באיסוף ראיות ומידע וזאת תוך כדי תשאול של מספר נשים ועובדים שבמסגרת עבודתם היו בסביבתו של השחקן. כאמור, השבוע מסרה אישה נוספת תלונה נגד השחקן ועתה במשטרה ובלשכת היועמ"ש לממשלה יצטרכו להחליט אם הם פותחים בחקירה.

לנוכח העובדה שבמשטרה לא מוכנים להתייחס לנושא בשלב זה, נראה לפחות להערכת גורמים המעורים בפרטים כי תחילתה של החקירה תמשיך ותיעשה במישור הסמוי ורק לאחר שיתגבש החומר הראייתי יוזמן השחקן לחקירה באזהרה.

בינתיים כזכור החליט השחקן בעצת פרקליטו עו"ד ציון אמיר, לצאת לחופשה עד לסיום הליך הבדיקה לפחות ובמידת הצורך באם תיפתח חקירה להשיב לשאלות החוקרים. בשבוע שעבר קיבלה המשטרה חומר נוסף הקשור לפרשה ולפיו שלח איבגי, מסרון אל אחת הנשים שטענו כי הוטרדה מינית על ידו בנוסח. "אני מתנצל" ומסרון זה הועבר לבחינת צוות הבדיקה.