תוך כמה חודשים בלבד, המשלוח שתזמינו לא ייתקע בפקקי התנועה, כי הוא יהיה עשרות מטרים מעליכם באוויר - על רחפן.

"הפתרון הטכני (של משלוח ברחפן) יהיה זמין במהלך החודשים הבאים", אמר בראיון רלף ונזל, מנכ"ל Foodpanda, פלטפורמת משלוחי המזון הגדולה בעולם שהמטה שלה ממוקם בברלין. ונזל הוסיף שהוא תכנן לחשוף לראשונה את טכנולוגיית המשלוחים ברחפנים ברחבי כל 24 השווקים ש-Foodfanda נמצאת בהן, כולל סינגפור, הונג קונג, הודו, תאילנד ומלזיה.
Foodpanda תהיה הראשונה לשלוח מזון עם רחפנים, לאחר שבחנה זאת בסינגפור בסוף 2015. ענקית המסחר האלקטרונית אמזון מקימה גם היא את מערכת משלוחי הרחפנים שלה Prime Air, אבל היא מתמקדת במוצרים צרכניים שנמכרים באתר שלה.

כאשר מהירות הוא הדבר החשוב ביותר במשלוחי מזון, ונזל מקווה שרחפנים יסייעו לחתוך את זמן המשלוחים ל-20 דקות בלבד.
החברה של ונזל מתמודדת עם תחרות קשה בשוק, ועשתה מאמצים כדי להפוך את השירות שלה למהיר יותר. בהונג קונג Foodpanda כבר חתכה את זמן המשלוח ל-30 דקות מ-60-70 דקות, לאחר שהיריבה העיקרית שלה Deliveroo נכנסה לעיר בנובמבר עם זמן משלוח ממוצע של 32 דקות. אם משלוחי רחפנים יהיו באוויר תוך חודשים ספורים, Foodpanda תשפר את הביצועים שלה אפילו יותר. Deliveroo ציינה בפני CNBC לפני כשבוע, כי אין לה תוכניות לבחון משלוחי רחפנים בקרוב, אבל אמרה גם כי היא תעקוב מקרוב אחר טרנדים בתעשייה.
במטרה להשתמש ברחפנים כדי להעביר משלוחי מזון, Foodpanda חייבת להתמודד עם אתגרים טכניים, כמו גם אתגרים רגולטוריים.
בנוגע לטכנולוגיה, ונזל הסביר כי הפונקציונליות הבסיסית כבר קיימת אבל החברה צריכה לבצע ניסיונות נוספים. הוא לא נכנס לפרטים, אבל נושאים כמו איזון, הימנעות ממכשולים, זמן בטריה מוגבל והגבלה על משקל המטען הם המפתח להצלחה של משלוחים ברחפנים.
אך האתגרים מצד הרגולציה מורכבים יותר. למספר קטן בלבד של מדינות יש חוקים הנוגעים לרחפנים, שמחייבים אישורים כדי להטיס את כלי הטיס הבלתי מאוישים, כמו ארה"ב, יפן, סינגפור, מלזיה ותאילנד.
במקומות אחרים, אין לגליזציה כזו כדי להגן גם על הרחפנים, שאולי יורדו לקרקע על ידי ילדים שובבים או רעבים, או הולכי רגל ברחוב שאולי יתנגשו בפיצה מעופפת שנישאת על רחפן.
ונזל ציין שהגעת הרחפן לשוק או לא תהיה תלויה במסגרת החוקית המקומית. כחברה עם מוניטין עולמי מכובד, Foodpanda בוודאי רוצה להיות בטוחה שהיא עושה הכל באופן לגיטימי, ושהרחפנים שלה מוגנים באופן חוקי. "אנחנו מעודדים ממשלות לגבש מסגרת חוקתית", סיכם ונזל. "הטכנולוגיה כבר די מתקדמת, אבל הפוליטיקה נותרה מאחור".