הגשם שב: שיטפנות נרחבים צפויים היום (שבת) בדרום הארץ. הגשם צפוי להתחזק במהלך היום כשהשיא יגיע בשעות הערב. חשש לשיטפונות קיים במיוחד באזור נחל צין, פארן ונחלי ים המלח במוקד. התחזית מתממשת וכבר הבוקר ירד גשם לכל רוחבה של רמת הנגב ודרום מדבר יהודה מקו באר שבע דרומה בואכה הרי אילת. כל האזהרות למטיילים בדרום בתוקף - יש להימנע היום מטיולים בנחלי מדבר יהודה באזור דרום ים המלח ובנגב מחשש לשיטפונות. במהלך שבת הגשם יתחזק ויתפשט צפונה



על פי המודל של השירות ההידרולוגי שברשות המים, מדובר בשיטפונות נדירים בעוצמתם. השיטפנות צפויים להיות משמעותיים ולהשפיע על חלקים נרחבים של הנגב והערבה, כולל עד לאזור אילת.



מודל השיטפנות של השירות ההידרולוגי שברשות המים צופה זרימות עזות בנחלי ים המלח, הנחלים הגדולים המתנקזים לערבה הצפונית (כולל זרימות שיגיעו מירדן שבה יהיה מוקד השיטפנות) ועד בואך אילת. יש צפי ממשי לחסימות כבישים בנגב ובערבה ולנזקים.



מדובר במערכת של זרם סילון האופיינית לעונות המעבר, רק שהפעם היא נראית חריגה בעוצמות שלה. בצפון הארץ ירדו גשמים, אבל לא בכמויות שיספיקו לגרום לזרימות בנחלים.




התחזית המלאה


היום צפוי גשם מלווה בסופות רעמים בודדות ברוב אזורי הארץ ותחול ירידה בטמפרטורות. הטמפרטורות החזויות ברחבי הארץ: חיפה 14-22, טבריה 15-23, תל אבי 15-23, ירושלים 13-19, באר שבע 13-22 ובאילת 20-26.



מחר יהיה מעונן והגשם ייחלש במהלך היום. עדיין קיים חשש קל משיטפונות בנחלי המזרח והדרום והטמפרטורות יוסיפו לרדת. ביום שני צפוי גשם לפרקים מצפון הארץ עד המרכז מלווה ברוחות חזקות. בצפון הנגב ירד גשם קל. תחול ירידה קלה נוספת של הטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. כמו כן עדיין קיים חשש משיטפונות.



לנוכח התחזיות ואזהרות לשיטפונות משמעותיים בנחלי הנגב והדרום יחידת חילוץ הר הנגב ממליצה למטיילים להימנע מלינת שטח הלילה. כמו כן, מבקשים המתנדבים להימנע מכניסה או מעבר בנחלי הנגב בעת שיטפון, יחידת חילוץ ים המלח מבקשת מהציבור אנו מבקשים להזכיר לציבור המטיילים להישמע להוראות המשטרה ופקחי רשות הטבע והגנים, לא לנסות לחצות זרימות ולצפות בשיטפונות ממקום בטוח, ומזכירה שבכל מקרה של צורך בחילוץ יש להתקשר 100.