תמיכה מקוונת: סרן במיל', רן לוי, פרסם אתמול, עצומה ברשת הקוראת לתמוך בחייל צה"לשירה למוות במחבל שנוטרל בפיגוע שאירע ביום חמישי בחברון, במהלכו נפצע חייל צה"ל באורח קל. מאחורי היוזמה עומד לוי שהינו חבר מרכז ליכוד. הוא קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, להעניק לחייל ציון לשבח, זאת לאחר שירה במחבל ששכב על הקרקע. עד כה חתמו על העצומה כ-8,000 איש.



"אנו אזרחי ישראל, דורשים להעניק ציון לשבח לחייל צה"ל אשר ירה בחג הפורים במחבל הארור שניסה לרצוח חיילים בדקירות סכין, וביצע פיגוע דקירה ביחד עם מחבל נוסף, בו נפצע חייל צה"ל. את חייל זה אסור היה למהר ועצור, את חייל זה צריך לרומם ולהלל, על כך שבפעולתו המהירה וההחלטית, יתכן ומנע אסון כבד", נכתב בעצומה.



חייל צה"ל יורה במחבל פצוע

המבקשים לתמוך בחייל שנעצר לאחר האירוע הדגישו כי "המחבל לא הגיע עם משלוח מנות לחלק לחיילים. הוא הגיע ביחד עם חברו המחבל מצוידים בסכינים בידיהם, במטרה לרצוח חיילים". עוד נכתב בעצומה כי החייל ירה במחבל מחשש שזה מחזיק בחגורת נפץ: "המחבל היה לבוש במעיל ביום חם מאוד, ובקלות יכול היה להסתיר על גופו מטען חבלה, אשר לו התפוצץ, אמהותיהם של עשרות חיילים היו בוכות היום, במקום לשמוח בחג הפורים".



לטענת לוי "מחבל אשר מתכוון לבצע פיגוע רצחני כנגד אזרחי המדינה וכנגד אנשי כוחות הביטחון, חייב לדעת שהוא לא חוזר חי לביתו, ולא נכנס לבית הסוהר. ראינו לא מעט מקרים בעבר שחיילי ומפקדי צה"ל איבדו את חייהם רק משום היותנו הצבא המוסרי בעולם, ראינו מחבלים שדורסים אזרחים חפים מפשע, יורדים מהרכב ודוקרים את אלו שרק רגע לפני דרסו, וגם כאשר יורים בהם כדור ועוד כדור, מצליחים לקום שוב ושוב, ומנסים להמשיך לדקור. ראינו מקרים בהם מחבל הצליח לרצוח איש ביטחון אשר ניסה לעצור אותו, ירה על מנת לפצוע ולא על מנת להרוג, ולבסוף שילם על כך בחייו".



בקריאה להצטרף למפגן התמיכה הוסיף לוי כי "חייל צה"ל זה, גיבור ישראל, היה חייב לירות במחבל על מנת להרוג, על מנת למנוע סיכון אפילו הכי קלוש, לחייו ולחיי חבריו, ולכן חייבים להעניק לו ציון לשבח ולא לעצור אותו". בפנייה לבעלי התפקידים במדינה הדגיש כותב העצומה: "אם אתם לא מתכוונים לעשות זאת, אנו אזרחי מדינת ישראל, מעניקים לו בזאת את עיטור הגבורה, עיטור העוז, עיטור המופת על תפקודו". 



כזכור, מצ"ח בודקת האם נעשה וידוא הריגה באחד המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בתל רומיידה ביום חמישי האחרון. בסרטון שפרסם ארגון "בצלם" נראה המחבל שוכב על הכביש בזמן שהחייל מקבל טיפול. בשלב מסוים נראה אחד החיילים במקום (זה החובש כובע מצחייה) דורך את הנשק, מכוון אותו ויורה בראשו של המחבל המנוטרל. ברגע הירייה מוסתר החייל היורה מהמצלמה, אולם קודם לכן ניתן לראות אותו נותן את הקסדה שלו לחייל נוסף, דורך את הנשק ומכוון. בדיוק בעת הירי עובר מסחרי לבן שעמד במקום ומסתיר את הפגיעה, אולם לאחר שהוא עובר ניתן לראות את הדם ניגר מראשו של המחבל. 



עצומה לתמיכה בחייל שירה במחבל בחברון. צילום מסך
עצומה לתמיכה בחייל שירה במחבל בחברון. צילום מסך