משפחתו של הלוחם שירה למוות במחבל לאחר שנוטרל בפיגוע בחברון, יוצאת להגנתו. אחותו של החייל שנעצר ונחקר במצ"ח, לאחר שדרך את נשקו וירה לעבר מחבל שפצע חייל אחר באורח קל בתל רומיידה, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה היום (שבת): " המערכת מאשימה את אחי החייל ברצח של מחבל שבא לרצוח. אני לא בטוחה שאתם קולטים את האבסורד, אנחנו, המשפחה האוהבת שלנו, כולנו מזועזעים". על ההאשמות ברצח הוסיפה האחות: "אחי הקטן, שהובא אזוק אתמול לבית הדין הצבאי, לא ציפה לקבל צל"ש על הריגת המחבל, הוא כן ציפה להליך הוגן ואנחנו ציפינו לתמיכה מינימלית של המערכת. לא ייתכן שהמערכת תפנה עורף לבן שלכם בעת צרה - כי כרגע אנחנו מרגישים שאת הסכין שהמחבל שמט על הכביש בחברון, המערכת תקעה לאחי הקטן בגב: אף טלפון מגורם רשמי, צבאי או ממשלתי, אף ביקור, אף תדרוך, אף שיחה".



האחות הדגישה את תחושת השליחות המלווה את אחיה וכתבה: "שלחנו לצבא ילד מדהים - רגיש, חכם, אוהב הארץ, מורעל על הצבא, החברים מעל הכול, ערכים הם נר לרגליו. הוא היה שם בתחושת שליחות ותמיד אמר לי, 'אני גאה לשרת את העם שלנו'". "כשאמרתי לו שמור על עצמך שם בשיחות ערב שבת, הוא היה עונה: 'אלוהים שומר עליי ואני עם החברים שלי צריך לשמור על עם ישראל'. זה אחי, ילד ציוני בן 19, עם 50 קילו ציוד וטון של אחריות על הכתפיים", הוסיפה האחות.


"הפכו אותו שעיר לעזאזל"


בעמוד הפייסבוק שלה הודתה האחות למי שיצאו להגנת אחיה ומתחה ביקורת על גורמים פוליטיים שיצאו נגד האח: "אותם בכירים הפקירו את אחי הקטן. אני מרגישה שהוא היה פיון שלהם בשדה הקרב וברגע שמשהו קרה הם נבהלו. ממי? מגורמים קיצוניים שהסתערו על צה״ל כדי להכפיש אותו והפכו את אחי לשעיר לעזאזל. זה לא הוגן, לא ערכי ולא מוסרי. שלחתם ילד להגן על עם ישראל, תגנו עליו כשקורה משהו. זה לא קרה בטיול שנתי, גם לא באימון, זה קרה בזירת פיגוע".



בפנייה לגורמים המכריעים בנושא מתחה האחות ביקורת על שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "אני קוראת למערכת להתעשת - אל תפקירו אותנו, אל תשליכו אותנו עכשיו כשהסיטואציה מורכבת. אדוני שר הביטחון, שמיהרת לצלם סרטון ובו כתב אישום מוסרי נגד אחי, צר לי אבל זה היה מאוד לא מוסרי לפני תחקיר ראשוני. אני מקווה שיהיה בך העוז לתקן".



התיעוד מהזירה. צילום מסך



הסרטון שעורר את הסערה


כזכור, בסרטון שפורסם ביום חמישי ארגון "בצלם", נראה מחבל שביצע פיגוע כשהוא שוכב על הכביש בזמן שהחייל אותו דקר מקבל טיפול. בשלב מסוים נראה אחד החיילים במקום (החובש כובע מצחייה) דורך את הנשק, מכוון אותו ויורה בראשו של המחבל המנוטרל. ברגע הירייה מוסתר החייל היורה מהמצלמה, אולם קודם לכן ניתן לראות אותו נותן את הקסדה שלו לחייל נוסף, דורך את הנשק ומכוון. בדיוק בעת הירי עבר מסחרי לבן שעמד במקום ומסתיר את הפגיעה, אולם לאחר שהוא עובר ניתן לראות את הדם ניגר מראשו של המחבל.  



הסרטון עורר סערה במערכת הפוליטית ובקרב רבים בציבור, היו מי שגיבו את החייל על פעילותו, וטענו כי הוא הציל חיים של אחרים (כיוון שעלה חשד בשטח כי המחבל יפוצץ מטען חבלה) והיו שטענו כי מדובר במעשה אשר מכתים את ערכי צה"ל והמדינה. יממה לאחר מכן פרסם ארגון "חברים לשעת צרה" סרטון נוסף מאותה הזירה, בו נשמעו גורמי הרפואה במקום כשהם צועקים: "לא לגעת במחבל עד שלא מגיע חבלן, ייתכן כי יש עליו מטען". 



החייל: "עשיתי את הדבר הנכון"


החייל החשוד, שמשרת ביחידת כפיר, טען דרך עורך דינו, כי "עשה את הדבר הנכון על מנת לפגוע בחפים מפשע". הוא הוסיף בשיחה עם קרובי משפחתו כי חשש שבמהלך האירוע המחבל שכבר הספיק לדקור חייל אחד, ינסה לפגוע בחיילים נוספים: "הוא לבש מעיל עבה ובשל כך חששתי שהוא עומד להפעיל חגורת נפץ. לאחר שראיתי שהמחבל זז, יריתי לעברו. חששתי שהמחבל יפוצץ את עצמו עם מטען החבלה".

פרקליטו של החייל הגיב לפרשה ואמר לגל"צ: כי "מישהו שנכח במקום קם וצעק? מישהו הביא עדות בעד החייל? אנחנו ממהרים לראות סרטון, להגיד שהוא לא בסדר ושיש לנו בחור שהוא אשם. הבחור אינו אשם. אל לנו לצאת במחול השדים הזה ולהתיר את דמו. אל תשכח שהוא מגן עלייך, מגן על הילדים שלך".

אמש הובא החייל להארכת מעצר בבית הדין הצבאי ביפו ונחשף בדיון כי הוא חשוד ברצח. החייל טען בדיון כי "חש בסכנת חיים" והתביעה טוענת בדיון כי גרסתו של החייל לפיה חש סכנה ועל גופו של המחבל חשש מחגורת נפץ - הופרכה לחלוטין בחקירה. עוד טענו בדיון כי מצ"ח פתחו בחקירה בטרם הופץ הסרטון - בעקבות תלונה שהגיעה ממפקד גדוד שמשון של חטיבת כפיר, בו כאמור משרת החייל. מספר לוחמים בחטיבה נחקרו גם הם ומסרו עדות לגבי המתרחש בזירה, כולל חלק מהמפקדים. התביעה הצבאית אמרה בדיון כי החקירה תימשך זמן רב בגלל איסוף עדויות רבות וצילומים. עורכי דינו של החייל טוענים כי הוא "פעל בהתאם להוראות פתיחה באש שתודרך עליהם על ידי מפקדיו".