הסטונס מרימים לקובנים

אירוע חריג ומרגש התרחש בסוף השבוע כאשר להקת הרולינג סטונס הופיעה לראשונה בהוואנה בירת קובה, זאת לאחר שלאחרונה חודשה מערכת היחסים בין ארה"ב לקובה אחרי למעלה מ-50 שנות נתק. הסטונס הגיעו להופיע מול קהל של כמעט חצי מליון קובנים, בהופעה חינמית שנמשכה כשעתיים. הלהקה ניגנה שמונה עשר שירים, ביניהם הלהיטים – angie, paint it black וגם satisfaction, והקהל – לא הפסיק להריע.
 
הסטונס בהחלט תפסו לא מעט כותרות עם הופעתם המדוברת בקובה, אבל מסתבר, שההיסטוריה דווקא שמורה להרכב אחר. מוזיקה מערבית נאסרה להשמעה במדינה מאז ומתמיד, עד שלפני כ-15 שנה, הוחלט לאפשר לאומנים מבחוץ להופיע במדינה. מי שהגיעו לשם באותה התקופה היו להקת ה-manic street preachers, שהיום - לא שכחו להזכיר לכולם – מי היו הראשונים באמת לעשות היסטוריה.

 

אלי לולאי במחווה לבואי

לפני כחודשיים וחצי נפרדנו מאחת הדמויות החשובות והמעניינות במוזיקה – הזמר דייוויד בואי שהלך לעולמו בגיל 69. לא מעט אמנים ישראלים הושפעו מבואי האומן ומיצירתו המרתקת, אחד מהם הוא סולן להקת רוקפור – אלי לולאי, שהחליט לתרגם את ההשפעה, למופע מחווה מיוחד שיעלה בערב שלישי על בימת מועדון הבארבי בתל אביב.

"את בואי הכרתי לפני 33 שנה, כאשר הוציא את האלבום –"Let's dance", סיפר לולאי, "התחברתי מאוד לקול ולשירים ורציתי עוד. כנער מתבגר בשנות ה-80, הייצור השונה הזה דייוויד בואי, היה לי סדק של אור". 

לפני כ-6 שנים יצא לולאי לסיבוב הופעות מחווה לבואי, ועכשיו, כאשר הזמר הגדול איננו איתנו עוד, סולן להקת רוקפור סוגר מעגל ולדבריו – נכנס במלוא הצניעות לנעליו הענקיות של בואי למופע סוחף עם כל להיטיו הגדולים, שיתקיים ביום שלישי בשעה 20:30, בבארבי בתל אביב.

כנסו לאווירה והאזינו לפלייליסט של דייוויד בואי: