יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע לבכירים בליכוד, ביניהם השר זאב אלקין, כי מפלגתו לא תתמוך בחוק ההשעיה שאמור להגיע הערב (שני) להצבעה במליאת הכנסת. למרות שאין להם רוב, בליכוד שוקלים להעלות בכל זאת את החוק להצבעה, ולהפיל את האחריות על כתפיו של ליברמן ושני מורדי הליכוד, הח"כים אברהם נגוסה ודוד אמסלם.



בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן: "כשראש הממשלה העלה את החוק, שהוא ראוי לקבל עליו פרס נובל לשרלטנות פוליטית, הוא בא להעניק חסינות לחברי הכנסת . אי אפשר לרכז לעולם 90 ח"כים בעד ההשעיה של חבר כנסת אחר. לא נצביע נגד, אבל אם רוצים את תמיכתנו, הם צריכים לתמוך בהצעת החוק שלי כמו חוק הפרדת הרשויות, לפיו בית משפט עליון לא יוכל להתערב בוועדת הבחירות המרכזית. אם כן יעשו זאת, נתמוך בישראבלוף שהוא מנסה להעביר. מתנות חינם לא יהיו - יתנו, יקבלו".



סערת החייל החשוד: "אבוא לבית הדין לתמוך בו"


בתחילת הישיבה התייחס ליברמן לחייל החשוד ברצח לאחר שירה במחבל שהיה מנוטרל על הקרקע בחברון, ואמר: "נעשה לינץ' לבחור בן 19, אני מתכוון להגיע מחר לבית הדין הצבאי בשכונת עג'מי. אני קורא לכל האזרחים לבוא ולתמוך בו בשעה 15:00. צריך להיות שם ולתמוך באותו חייל. יכול להיות שהוא צדק או טעה בשיקול הדעת, בכל מקרה עדיף חייל שטעה וחי, מאשר חייל שהיסס ונרצח ע"י המחבל".



תיעוד החייל החשוד ברצח המחבל בחברון. צילום מסך




כמו כן התייחס ליברמן לביטול מתווה הגז הנוכחי, ואמר כי גם בנושא זה הוא אינו מתכוון ללכת לקראת נתניהו: "שלא יהיו פה אשליות, אנחנו לא הולכים לפתור בעיות קואליציוניות, ראש הממשלה שלא יודע לקבל החלטות ולהכריח את שר האוצר והשיכון והרווחה, אם הם לא מוכנים לתמוך, שלא יצפה שאנחנו נציל אותו. ראש הממשלה מאשים את כל העולם בכישלונות שלו - בג"ץ, האופוזיציה, כולם. ב-4 לנובמבר 2015 אמרת שיהיה מסביר לאומי חדש, רן ברץ, למה עד היום המינוי הזה לא אושר? למה לא הבאת מועמד אחר? ב-24 לפברואר, הודעת שאתה ממנה יועץ ביטחון לאומי חדש. מי מונע ממך להביא את המועמדות הזאת לאישור הממשלה? אין לנו ראש מטה לאומי ואין לנו יועץ לביטחון לאומי. מדינת ישראל במצב מזהיר, שראש ממשלה לא צריך יועץ לביטחון לאומי".

אתמול נשמעה אופטימיות יחסית בליכוד לגבי חוק ההשעיה. ח"כ הנגבי אמר אמש ל"מעריב" לקראת ההצבעה כי "הקואליציה תתייצב כאיש אחד בשבוע האחרון של מושב החורף על מנת לקדם שורה ארוכה של חוקים חשובים. בין היתר תועלה מחר לקריאה ראשונה הצעת החוק שתאפשר לממש את משאלתם של 90 אחוזים מאזרחי המדינה ומאה אחוזים מחברי הליכוד - להשעות מן הכנסת במקרים חמורים חברי כנסת שמזדהים עם ארגוני הטרור, למשל כאלה שעומדים דום לזכר המחבלים שרצחו 33 ישראלים, או תוקפים בחריפות מדינות ערביות שהגדירו את החיזבאללה כארגון טרור".

"לחוק זה נדרשת הצבעתם של 61 ח"כים, אני מתקשה להעלות בדעתי מצב שדווקא שני ח"כים מהליכוד או שישה ח"כים מישראל ביתנו יעשו יד אחת עם יצחק הרצוג, זהבה גלאון, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי כדי להכשיל אותו ויסתכנו במחיר הפוליטי הכבד שכרוך בכך״, אמר הנגבי.

כדי לאשר את החוק שהוא תיקון יסוד לחוק הכנסת יש צורך ברוב של 61 ח"כים מאחר והח"כים אמסלם ונגוסה הודיעו כי לא יתמכו בקואליציה וכי כל עוד לא מעלים את בני פלשמורה מאתיופיה, אין לקואליציה את הרוב הדרוש, קיוו בליכוד שח"כ ליברמן יתמוך בהצעה ויסייע להם להעביר אותה. ליברמן אמור למסור הודעה בעניין בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו.