חבר הכנסת אביגדור ליברמן ממשיך להתייצב לצידו של החייל שירה במחבל המנוטרל והגיע לבית הדין הצבאי בקסטינה, להיות נוכח בדיון בהארכת מעצרו. ליברמן דחה בתוקף את הטענות כנגד החייל ותקף בחריפות את שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, על הדרך בה טיפל בפרשה, וטען כי עבר על החוק כאשר הקריא בנאומו במליאת הכנסת.



לאחר הדיון אמר ליברמן: "אני לא רוצה להתייחס לפרטי הדיון, אבל אתם יודעים שאין חכם כבעל ניסיון. התביעה קרסה, התרסקה לרסיסים. אני לא מבין בנסיבות האלו איך ניתן להאשים את החייל. אין סעיף אישום, הוא ייצא זכאי. אני יכול לדבר על החלק הגלוי, הצבא הזמין את החבלן, הוא טרם הגיע לאירוע. היו צעקות 'הוא ממולכד, הוא מחבל', מדובר ביום חמסין, הוא לבש דובון, כאילו מדובר בתנאי חורף. 

"זה פשוט תיאטרון אבסורד. הדבר החמור ביותר שנשאל החוקר ממצ"ח הוא האם הוא ראה את הדוח המבצעי,  ואמר שאסור לו, בעוד ששר הביטחון פירט מעל דוכן הכנסת דוח תחקיר מבצעי. זאת עבירת ביטחון חמורה. זה תחקיר מבצעי שאסור לראש צוות החקירה לראות אותו, פורט על ידי שר הביטחון". 

אתה לא סומך על שר הביטחון שלך?
"אני ממש לא סומך עליו. הוא מפרט בניגוד לחוק תחקיר מבצעי מעל דוכן הכנסת, על מנת להצדיק את עצמו, על מנת לשכנע את האנשים בדברים שאסור לו לעשות ומתערב בהליך השיפוטי, כשאומרים שאסור לראות את זה. אני לא מבין את זה. זה רק על מנת להציל את עצמו. ברור לכל בר דעת כששר הביטחון קובע עמדה ומפרט עמדות, שלא בהישג יד, זאת התערבות בתוך ההליך. הרשויות מבינות את רוח המפקד".  

"אין פקודות, יש אמת ועובדות. כשלחוקרים יש פקודות, זה בעייתי. ברור שהחוקרים שמעו את רוח המפקד. באנו בתור אזרחים לאזן את ההתערבות הבוטה, שמנסים להתערב. עשינו עכשיו הכל, כולל עבירות ביטחוניות, על מנת להוכיח שהם צודקים, אנחנו באנו להקשיב מהצד. אין לי עמדה, לא בעד ולא נגד. העמדה שלי היא שגם חייל שטועה בשיקול הדעת, שיישאר בחיים ולא נרצח".