פשרה בין המדינה לתיאטרון אלמידאן: הצדדים הגישו היום (שלישי) לבג"ץ הסכם למחיקת העתירה שהגיש התיאטרון נגד משרד התרבות ושרת התרבות, מירי רגב. על פי ההסכם, תמשיך המדינה לספק תמיכה תקציבית לתיאטרון החיפאי ויעביר בתוך 30 יום את יתרת הסכום לשנת 2015 – כמיליון שקלים – ממנו ינוכה קנס שישלם התיאטרון, בסכום של 300,000 שקלים.

מאחר שהמדינה אינה מתערבת בתכני תרבות, ההצגה השנויה במחלוקת תוכל להימשך. 
 
הסכם הפשרה נכפה על השרה רגב מידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. עמדתו של היועץ היא כי מאחר שמדובר בסוגיה הקשורה לחופש הביטוי והאומנות, יש למצוא פתרון מעשי, שימנע את הצורך בהתדיינות משפטיות. לפיכך, הכריע כי על שרת התרבות לפעול על מנת להגיע לפשרה עם התיאטרון בהתאם למתווה שגובש מולו. 
 
השרה התנגדה בעבר להסכם פשרה עם התיאטרון. רגב אמרה כי היא "מסרבת להגיע לפשרה עם מוסד שמתיימר להיות מוסד תרבות ושהצטברו עדויות רבות על היותו מפר חוק" והוסיפה כי "הצעת הפשרה שהגיעה לפתחי רק הוכיחה שצדקתי בטענותיי לאורך כל הדרך ומדובר בגוף שעיקר פעילותו איננה תיאטרון. מדובר בכסף ציבורי, יש לנו אחריות לחלק אותו על פי מנהל תקין". 
 

הסערה סביב תיאטרון אלמידאן החלה בעקבות ההצגה "הזמן המקביל", שנכתבה בהשראת סיפורו של האסיר ואליד דקה, חבר בחולייה שעינתה ורצחה את החייל משה תמם. בני משפחתו של תמם פתחה במאבק נגד ההצגה ונגד מימון ציבורי לתיאטרון, אליה הצטרפה השרה רגב וארגון אלמגור.
 
השרה רגב הביעה סיפוק חלקי מההסכם. "סברתי כל העת שיש למצות את הדין עם התיאטרון", מסרה. "לצערי, היועץ המשפטי לממשלה כפה עלי הסדר פשרה. מדובר בהפחתה כספית משמעותית וחריגה בהיקפה למוסד תרבות המגיע לכדי שליש מתקציב התמיכה הכולל". רגב ציינה כי תמשיך לקדם את "חוק הנאמנות", שקיבל את אישורו של מנדלבליט, לפיו יוכל משרד התרבות יוכל לשלול תמיכה מגופי תרבות בעקבות תכנים אשר "יחתרו תחת המדינה".