71 שנים אחרי שנעלם, שבדיה מוכנה להכריז על חסיד אומות העולם, הדיפלומט השבדי ראול ולנברג כמת. רשות המס במדינה הסקנדינבית הסכימה להיענות לבקשתו של בנק SEB, האפוטרופוס של נכסיו של ולנברג להכריז עליו כמת ואילו הרשויות אמרו כי יחליטו בנושא בחצצי השנה הקרובה. 



ולנברג סייע להציל אלפים מיהודי הונגריה באמצעות הוצאת דרכונים שבדיים על מנת שיוכלו להימלט מהנאצים בשואה, לפני שנלכד על ידי כוחות סובייטיים בבודפשט בסוף מלחמת העולם ה-2. גורלו של ולנברג, שהיה צריך להיות היום בן 104, נותר מסתורי מאז נשבה. דיווח רוסי טען כי הוא מת בבית הכלא לוביאנקה הידוע לשמצה ב-1947, אבל לא ניתנה לכך כל הוכחה. 



ולנברג, בן לאחת השושלות החזקות בשבדיה הפך לאזרח של כבוד במספר מדינות, בהן ארצות הברית, קנדה, הונגריה, אוסטריה וישראל. הוא קיבל את מדליית הקונגרס האמריקאי ב-2012.  



לפני ארבע שנים, לכבוד יום הולדתו ה-100 של ולנברג, הצליחה קרן ולנברג לגייס תורמים אנונימיים, שמציעים סכום של 500 אלף דולר לכל אדם שיספק מידע מוחשי ומוצק על גורלם של ולנברג ונהגו וילמוש לנגפלדר.



אנשי הקרן בישראל טענו אז כי "ממשלת רוסיה מונעת עד היום מחקר מקיף של הנושא בארכיונים של הקג"ב. מסיבה זו אין מספיק מידע המאשש את גרסת הרוסים, שהוא מת בשנת 1947 במחנה עבודה בסיביר".