כבר סיפרתי לכם בעבר שהפסקתי לפני כשנה לעשן. גם סיפרתי לכם כבר שכתוצאה מהפסקת העישון השמנתי לא מעט. ומאחר שלא התחלתי את הפסקת העישון הזאת כאישה רזה מלכתחילה, כנראה שהשמנתי קצת יותר ממה שתכננתי.
 גרוע מכך, ואלוהים עדי, אני חושבת שהשמנתי ברמה שבה אנשים כבר לא חושבים שאני סתם עבת בשר - הם חושבים שאני בהריון; במהלך החודש האחרון, פעמיים - לא פעם אחת, אלא פעמיים! - עת עמדתי במהלך הנסיעה באוטובוס המתפקע מביתי למקום העבודה, שאלו אותי בנות אדיבות ומנומסות אם אני רוצה לשבת במקומן. האמת, בפעם הראשונה שזה קרה חשבתי שמדובר פשוט בנימוס חינני למדי של אישה מחונכת. בפעם השנייה, כשרצה הגורל והבחנתי, שנייה לפני שהבחורה פנתה אלי בהצעה לפנות עבורי את מקומה, שהיא מעיפה מבט לכיוון אזור הבטן שלי, כבר לא היה לי לאן לברוח במחשבותי. הבנות הארורות אשכרה חשבו שאני בהריון ולכן הציעו לי לשבת במקומן. שאלוהים ייקח אותן.
 בכל אופן, בעוד אני, אישה לא הרה בעליל, נאלצת לפלס את דרכי בעולם במראה ולדני וברחם ריק, ישנן לא מעט נשים, בעיקר מהסוג המתוקשר, שמסתובבות לאחרונה בציבור במראה כחשני למדי ורחמן עמוס כל טוב. ממש השבוע העלתה הדוגמנית ואושיית הביקיני הבינלאומית בר רפאלי תמונה של גופה החשוף לרשת האינסטגרם. לא מדובר בתמונה יוצאת דופן במיוחד בנוף החשוף של החשבון שלה, אבל הפעם, מדובר בתמונה שמראה באופן מובהק את אותה בליטת בטן שאנחנו מחכים לה כבר כמה חודשים. רפאלי, ממש כפי שהיא מציינת בתיוג של התמונה, מצויה בחודש החמישי להריונה. לא מדובר בחודש מתקדם במיוחד, אבל בהחלט בחודש שבו מבחינים ברוב המקרים בהריון.

שלי ורוד
בתמונה, רפאלי מופיעה בביקיני, תוך שהיא מקמרת את גבה קדימה בניסיון להבליט את בטנה. הבטן, אם התעניינתם, עדיין שטוחה מאוד, וקימור הגב החביב ממש לא מצליח לשנות את העובדה הזאת. כל מי שרואה את התמונה הזו מבחין בכך. אין לי ספק שגם בר מודעת לכך. אני לא קוראת מחשבות ולא מתיימרת להשחיל מילים לפיה של רפאלי, אבל מהתבוננות בצילום המתריס שלה (החל מהפוזה, דרך המבט המחייך ועד התיוג), נראה לי שהיא מודעת לחלוטין לאפקט שהוא ייצור וללא ספק גם מתכננת ליהנות מכל רגע. כן, יש לה את הגוף ההריוני הכי לא הריוני שראינו עד כה. כצפוי, בין התגובות לתמונה היה ניתן למצוא נשים מתקנאות שכתבו משפטים כמו "וואו, אני בחודש רביעי ואני כפול מהגודל שלה!".

שתיהן בחודש השמיני להריונן. תמונת האינסטגרם  שהפכה ויראלית. צילום מסך מתוך טוויטר
שתיהן בחודש השמיני להריונן. תמונת האינסטגרם שהפכה ויראלית. צילום מסך מתוך טוויטר


תשכחו מלצאת בג'ינס מחדר הלידה - הטרנד החדש הוא להיראות כאילו את בכלל לא בהריון במהלך כל חודשי ההריון. מעניין אם העובדה שגל גדות הייתה נערת הפוסטר של הנשים שיוצאות בג'ינס מבית החולים וכרגע היא הישראלית המדוברת ביותר בעולם גרמה לרפאלי לרצות לעקוף אותה שוב בסיבוב ולהפוך לאייקון של הריון בעצמה? טוב, נסחפתי קצת עם תיאוריית הקונספירציה. בכל אופן, כן, אם עד כה התקנאנו בנשים שהצליחו לשמור על כל גופן חטוב במהלך ההריון ולהתהדר רק באותה בטן גדולה שנראית כמעט כאילו הודבקה להן בפוטושופ, הרי שעתה, דווקא בטן שטוחה לכל אורך ההריון עתידה להפוך לסוג של אידיאל.
 

אגב, בר רפאלי היא לא הבחורה הכחושה היחידה בחודשיים האחרונים שעלתה לכותרות המקוונות באמצעות הריון שטוח במיוחד: לפני כחודש הפכה לוויראלית תמונתן של שתי נשים, שתיהן בחודש השמיני להריונן - הבטן של האחת הייתה כמעט שטוחה לחלוטין ושל האחרת מקומרת. הוויראליות של התמונה שימשה בעיקר כדי לדון בכך שלכל אישה יש גוף אחר, גם במהלך חייה וגם במהלך ההריון, ואל לנו לשפוט אף אחת. עובדה זו רלוונטית גם בנוגע לבר (אין שום בעיה בכך שבטנה עדיין שטוחה לחלוטין בחודש החמישי, זה בסדר גמור, שכן כל גוף מתפתח אחרת), אבל מאחר שבתגובות, גם לתמונה של בר וגם לתמונה של שתי הנשים, אנחנו רואים עד כמה המראה של הבטן השטוחה בהריון מעורר הערצה ויראה - יוסטון, בהחלט יש לנו בעיה. 
 
החשש שלי? שיהיו נשים שבאמת ינסו לאמץ את הטרנד הזה. והפעם מדובר בטרנד שיכול לפגוע לא רק באישה - אלא גם בעובר חסר האונים שלה. מטריד אותי לחשוב מה נשים צעירות יעשו כדי להשיג את מראה ה"הריון ללא הריון". אז גם אם חשבתם שאף פעם לא תחשבו ככה, תודו שאתם מזדהים איתי כשאני אומרת - תודה לאל על קים קרדשיאן, שההריונות האיקוניים שלה מוכיחים לנו פעם אחר פעם שלא משנה כמה עשירה ומתוקשרת את, כשאת נכנסת להריון, יש לך פוטנציאל להפוך למקרר לא פוטוגני בעליל ממש כמו כולנו. אלוהים יברך אותה ואת פרי בטנה.