מי שאומר שהעתיד של איראן נשען על משא ומתן יותר מאשר על טילים, טועה", כך אמר היום האייתולה עלי חמינאי, שנחשב לסמכות העליונה ביותר ברפובליקה האסלאמית. 

"מי שאומר את הדברים האלה הוא בור או בוגד", אמר המנהיג העליון, אשר ממשיך להתגרות בארצות הברית ובמערב מאז נחתם ההסכם בדבר תוכנית הגרעין האיראנית. הדברים הגיעו לאחר שהמעצמות, ובראשן ארצות הברית, כבר העלו טענות לגבי התנהלותה של איראן בחודשים האחרונים. 

כזכור, בתחילת החודש איראן שיגרה מספר טילים בליסטיים בתרגיל צבאי שנערך ברחבי המדינה. "המבחן נועד להראות את כוח ההרתעה של איראן ואת היכולת שלה להתמודד עם כל איום נגד משמרות המהפכה, המדינה וריבונותה", נכתב בהודעה הרשמית עליה דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. לפי דיווחים איראן הודיעה כי על הטילים הבליסטיים נכתב "ישראל צריכה להימחק". 
 
בינואר האחרון הוסרו הסנקציות מעל איראן, לאחר שהסוכנות לאנרגיה אטומית קבעה כי עמדה בהתחייבות שלה במסגרת הסכם הגרעין שחתמה עם המעצמות. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, התייחס לשיגור הטילים ואמר כי מדובר בקריאת השכמה ואקט מדאיג מאוד. מועצת הביטחון חייבת לדון בנושא הזה ולפעול בהתאם". 

לאחר הניסוי האחרון, פנו ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה אל מועצת הביטחון ומזכ"ל האו"ם, בדרישה להגיב על ניסויי הטילים האיראנים בתחילת החודש. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון אמר כי "על איראן לשלם על התוקפנות כלפי ישראל ועל ההתעלמות המוחלטת מהחלטת מועצת הביטחון 2231, אשר אימצה את הסכם הגרעין. איראן חשפה את פרצופה האמיתי המסתתר מאחורי מסך החיוכים שלה, ועל הקהילה הבינלאומית לפעול להטלת סנקציות נגדה".