אחרי שלושה חודשים של ירידות מחירים, בלילה שבין חמישי לשישי שוב תחול עלייה במחירי הדלק בישראל. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 5.84 שקלים לליטר, עליה של 30 אגורות מהחודש הקודם (עליה של 5.42%). תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם. 


באילת יעמוד המחיר המרבי המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי לא יעלה על 4.99 שקלים לליטר, עליה של 25 אגורות מהחודש הקודם (עליה של 5.27%). תוספת בעד שירות מלא (ללא מע"מ) תעמוד על 16 אגורות לליטר, ללא שינוי מחודש קודם.

כאמור, מחיר הדלק ירד בשלושת החודשים האחרונים בשיעור כולל של 45 אגורות, כששתי ההוזלות המשמעותיות היו בחודש ינואר (21 אגורות) ובחודש שעבר (19 אגורות). 

צריך לציין, שבישראל, על כל ליטר בנזין משלמים הנהגים מע"מ בסך 15% וכן מס בלו העומד על קצת יותר משלושה שקלים, מעט יותר ממחצית המחיר.

בנוסף, העלייה במחירי הדלק נובעת מעלייה במחירי הנפט, לאחר שבימים האחרונים נסחרה חבית בסכום של כ-40$ לעומת כ-33$ לפני כן, התייקרות של 26.7% אתמול אגב, שוב נרשמה ירידה במחירי הזהב שחור, ועמדו על 39.74 דולר לחבית בלונדון ו-38.07 דולר בניו יורק. לדעת מומחים, סביר להניח שמחיר הדלק לא ישתנה בצורה חדה בחודש אפריל משום ששוקי האנרגיה בעולם התייצבו.