קבוצת רכישה מציעה הנחה לחברי הקהילה הגאה במכירה מוקדמת של מיזם נדל"ן באזור התחנה המרכזית בתל אביב. מדובר בבניין מגורים חדש שחברת נדל"ן משווקת אותו במיוחד לחברי קהילת הלהט"ב. יו"ר אגודת הלהט"ב אמרי קלמן סיפר לעודד בן עמי ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על המיזם. "חברת הנדל"ן בחרה לעשות את הפרויקט, ורק אחרי זה פנתה אלינו. הסיבות הן כלכליות. הם טוענים שכאשר יגורו שם להט"בים זה יעלה את הערך לא רק של הבניין עצמו, אלא של כל השכונה. הם ראו סקרים ומחקרים שנעשו בחו"ל, לפיהם בשכונות שבהן גרים להט"בים השכונה נהיית יותר מטופחת ובמצב יותר טוב. קיבלנו את ההצעה, כי מטרתנו באגודת הלהט"ב היא לקדם את הקהילה. אנחנו שמחים על היוזמה, שלהט"בים יקבלו הטבות בדירות. הם גם מתייעצים איתנו מה לעשות עם השטחים הציבוריים של הבניין. ברגע שיימכרו כל הדירות, קבוצת הרכישה תוכל להגדיר מה היא רוצה שיהיה למעלה - מכון שיזוף או חדר כושר", אמר קלמן.



 
"הפנייה של החברה בעינינו היא מרגשת, כי חברה מסחרית אומרת שמבחינתה להט"בים זה גוף חיובי לפנות אליו", הוא הדגיש, "אנחנו נמצאים כל השנה בקשר עם גופים מסחריים שמוכנים לעזור לנו, אבל בסתר. בחדרי חדרים הם מוכנים להגיד שהם תומכים בנו, אבל בפומבי הם מפחדים לעשות את הפנייה הזאת, כי פוחדים שזה יפגע במוצרים שלהם ובמותג שלהם, בגלל שלקוחות אחרים, ממגזרים אחרים, לא יאהבו את זה. כשמגיעה חברה מסחרית, משיקולים מסחריים, ואומרת שהיא שמחה להתחבר לקהילה, כי המותג של קהילת הלהט"ב הוא מותג חיובי להתחבר אליו, שמחזק את המותג שלהם, אנחנו מאוד שמחים, כי אנחנו מבינים שזה אולי פתח לשבירת 'תקרת הזכוכית', שתמיד משאירה אותנו במחשכים".

"צריך להבין את מצב הלהט"בים בישראל", הוסיף קלמן, "לצערנו עדיין יותר נוח להם לגור דווקא בתל אביב, ואנחנו נאלצים להתמודד עם כל המשמעויות של שכר דירה מאוד גבוה בתל אביב. אנחנו משתפים פעולה עם מתווכי נדל"ן שעוזרים במציאת דירות ובהטבות. אני מקווה שיביאו לנו פרויקטים נוספים כמו זה. יש הרבה יותר להט"בים שמתרכזים בתל אביב, ואנחנו מנסים לפתור את זה ולעשות את הפיזור".

עריכת תוכן, 103FM: אסף נבו