אדריכלית הצמרת, זאהה חדיד, הלכה היום לעולמה בגיל 65, לאחר שסבלה מהתקף לב בבית החולים במיאמי בו אושפזה. שמה של חדיד, בריטית ממוצא עיראקי, נמצא על עשרות מבנים, בהם מוזיאונים ואיצטדיונים, ברחבי העולם. חדיד היא אף האישה היחידה שזכתה בפרס פריצקר, בשנת 2004, פרס הנחשב כ"נובל של עולם האדריכלות". 



חדיד נודעה בעולם האדריכלו תבשל הקווים המעוגלים והעיצוב החלק והנקי של המבנים אותם תכננה. אחת הדוגמאות הכבירות ביותר לעבודתה של חדיד הוא מרכז היידר אלייב בבירת אזרבאיג'ן, בקו. מבנים נוספים עליהם חתומה חדיד המנוחה הוא מוזיאון מקסי ברומא, המרכז לספורט ימי בלונדון ואף תחנה לכיבוי אש בגרמניה. 



בעולם הארכיטקטורה ספדו לחדיד ומשרדה של חדיד הודיע כי "בצער רב אנו מאשרים כי הגברת זאהה חדיד מתה באופן פתאומי במיאמי בשעות הבוקר המוקדמות. היא נחשבה בעיני רבים לאשה האדריכלית הגדולה ביותר בעולם היום".



ראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, שעבד בעבר עם חדיד על פרוייקטים שונים בעיר, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "אני מאוד עצוב לשמוע על מותה של זאהה חדיד. היא הייתה מקור השראה ומורשתה תמשיך לחיות בבניינים הנפלאים שבנתה בלונדון וברחבי העולם".