פרשת ענבל אור: לאחר שהוגש לבית המשפט הדוח הראשוני של הנאמן עו"ד איתן ארז, לפיו הבקשה שהגישה ענבל אור להקפאת הליכים כנגד חברותיה הכילה נתונים חלקיים בלבד והוסתרו ממנה סכומי עתק המצויים בין חובותיה של אור, הערב (שישי) אור התראיינה לחדשות ערוץ 2 וטענה כי עשו לה חיסול ממוקד והיא לא תפקיר את לקוחותיה.



"אני מרגישה שהשמיים נפלו עליי, זה קורה בוקר בהיר שיש חשד להעלמות ואז בום, סוגרים לך את החשבונות", סיפרה אור. "השבר הגדול היה כשהגעתי למשרדים וראיתי קרוב ל-30 איש חוקרים בתוך המשרדים שלי. אחרי החקירה לא יכולתי אפילו להגיע לבנות שלי, לא יכולתי לדבר איתן".



לגבי הטענות על חובות העתק שלה ענתה אור: "מי קבע שיש חובות? נאמן שלא בדק? שהיה שלוש שעות בחברה? יש לי יותר נכסים מהתחייבויות. אני לא אפקיר אף לקוח שלי, כולם יקבלו עד השקל האחרון". אור נשאלה איך תעשה זאת וענתה: "יש הרבה מאוד נכסים".



"הרגו אותי, עשו לי רצח אופי"


אור התייחסה לצ'קים ששילמה וחזרו: "עשרות צ'קים חזרו, בסביבות 10-11 מיליון. אני עשיתי ועושה יומם ולילה בשביל שאנשים יראו את הכסף". אור מאשימה את בנק מזרחי בו נמצאים חשבונותיה בכך: "צ'קים חוזרים כי בנק מחליט להרוג אותך והוא מחזיר אותם לא בגלל שאין לך כסף. הבנק עשה פה מהלך חד צדדי, אינטרסנטי, אישי, הבנק ישלם. ישלם על כך ובגדול. הרגו אותי, עשו לי רצח אופי, הלו, זו אני, שבניתי הכל בעשר אצבעות. לא יכול להיות מצב בעולם שיבוא בנק שהאמנתי לו. מה עשיתי לא תקין? זה לגמרי חיסול ממוקד".



אור טוענת כי על בנק ישראל לחקור את הפרשה: "אני חושבת שבנק ישראל צריך להיכנס כאן לתמונה. יש כל כך הרבה יזמים שאולי פגעתי בהם כי מכרתי דירות במחירים נמוכים משמעותית מהם". על כך שאנשים רבים סביבה עזבו אותה בתקופה האחרונה ענתה כי "כשהספינה טובעת העכברים בורחים. אנשים שהיו איתי לאורך שנים, שאהבתי אותם, האמנתי בהם והם בי. היינו החברים הכי טובים אבל כשקורה מה שקורה איך כולם נעלמים? איך זה קורה? למה?".



על כך שלוותה 16 מיליון משלי נרקיס, מלך השוק האפור: "מי קבע שאני חייבת לו 16 מיליון שקלים? הנתונים יוצגו. שלי נרקיס, מלך השוק האפור הוא איש עסקים נורמטיבי. מה זה שוק אפור? בנק מזרחי זה שוק אפור, זה שוק שחור! בנק מזרחי לא שלי נרקיס".



על כך ששילמה מכספי החברה למעלה ממיליון שקלים לגרוש שלה: "זה לא נכון בעליל, זה נכון שהצ'קים יצאו מ'אור סיטי', אבל אני מצרה על כך שהנאמן בחר להציג נתונים לא מבוססים, עניין אותו שעון הרולקס שלי, התכשיטים שלי, הסכם הגירושין שלי".



אור התייחסה לכך שהפקידה רק 100 אלף שקלים מתוך מיליון שקלים וחצי אותם היא חייבת ואמרה כי היא לא יודעת מאיפה היא תביא את הכסף: "מאיפה אני אביא? באותו היום לקחתי את התכשיטים שלי, משכנתי, מכרתי, רק תביאו לי את הכסף ואני מגיעה לבנק. התקשרתי להגיד כי אני נמצאת כאן עם דולרים, מזומן ובאתי להפקיד אותם ואז אמרו לי שאולי זו הלבנת הון".



לסיכום אמרה אור: "מה יש במדינת ישראל? למה אנשים כל כך לא מפרגנים? אני אקים חברה אחרת, יש לי חברות אחרת, ענבל אור עדיין נשארת ענבל אור, אני חזקה. אני יצרתי את זה ואני יודעת ליצור את זה מחדש".