הוועד הארצי של עובדי הסניפים במוסד לביטוח לאומי הודיע היום (שבת) כי הסניפים יהיו סגורים החל מיום ראשון בבוקר לקבלת קהל. ההשבתה מגיעה בעקבות ההחלטה של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להוציא את שוטרי משטרת ישראל המוצבים בסניפי המוסד החל מחודש אפריל. בתגובה, ועד עובדי הביטוח הלאומי התריע כי אם ההנחיה לא תשתנה, הפעילות תושבת כליל מראשית וללא הגבלת זמן מחשש ממשי של העובדים לשלומם ואף לחייהם. כעת צפוי להתממש האיום וממחר לא ייפתחו הסניפים לציבור הרחב.



וועד העובדים טען לפני כשבוע וחצי כי "הוצאת השוטרים מהסניפים היא אקט שערורייתי ומסכן חיים. הנהלת המוסד פעלה בשלוש השנים האחרונות מול הכנסת והממשלה כדי למנוע את מימוש ההחלטה המסוכנת הזאת וכל הנתונים על מגמת הגידול באירועים האלימים דווחו. גם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אראל יעקובי, התריע מבעוד מועד בפני שר הרווחה כי ללא נוכחות שוטרים הסניפים לא יקבלו קהל".




"אין מנוס מנוכחות המשטרה בסניפים"



יושב ראש הוועד הארצי של עובדי המוסד לביטוח לאומי, ירון צרפתי, הדגיש בחודש שעבר כי לא מדובר בסכסוך עבודה או בדרישה כלכלית כלשהי, אלא בדאגה כנה לשלומם ולביטחונם האישי של העובדים והאזרחים: "הפסקת הצבתם של שוטרים בשכר בסניפים אינה שאלה תקציבית, שכן הביטוח הלאומי משלם את שכרם של השוטרים ונכון להמשיך בכך". הוא הוסיף כי "סניפי הביטוח הלאומי הם החזית החברתית של ישראל. מדי שנה מבקרים בהם יותר מ-3.5 מיליון אנשים – רבים מהם מתמודדים עם אתגרים מורכבים ביותר. 'סיר הלחץ' הזה מניב מאות אירועים חריגים, כאשר ב-2015 לבדה, טיפלו השוטרים המוצבים בסניפי המוסד ביותר מ- 730 הפרות הסדר, איומים וניסיונות התאבדות - עלייה של יותר מ-12 אחוזים לעומת אשתקד".



שר הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ (הליכוד) עמד לצד העובדים ואמר בתגובה לאיום השביתה בסניפי הביטוח הלאומי: "אני מגבה את רצונם של עובדי הביטוח הלאומי לתת שירות טוב מבלי לחשוש מאיומים קללות או פגיעה בגוף. לצערי, אין מנוס מנוכחות המשטרה בסניפים".