ועדת השחרורים התכנסה היום (ראשון) לדון בבקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב לניכוי שליש מעונש המאסר שהוא מרצה בגין אונס, אך הודיעה לאחר מספר שעות כי ההחלטה נדחתה שוב, הפעם ליום רביעי הקרוב. הבוקר פנתה הוועדה לפרקליטות, ביקשה את חוות דעתה בנוגע לדחיית ההחלטה עד לגיבוש תוכנית לנשיא לשעבר ברשות לשיקום האסיר, זאת לאחר שבבוקר, הגישו עורכי דינו של קצב הצעה לתוכנית שיקום עבורו. למרות זאת, הפרטים לדחייה עדיין לא ידועים, למרות הדלפות לכאורה מהוועדה לפיה הוועדה לשיקום האסיר הציגה תוכנית שתעזור לאנס המורשע להשתקם, אך הדברים הוכחשו.


מהרשות נמסר: "הרשות לשיקום האסיר הנה תאגיד ממשלתי אשר אמון על שיקומם של אסירים לאחר שחרורם מבית הכלא. מכוח חוק שחרור על תנאי ממאסר, בודקת הרשות את התאמתם של כל האסירים לתכניות שיקום בפיקוח, טרם מועד ריצוי שני שליש ממאסרם.  עניינו של מר קצב נבדק על ידי גורמי מקצוע המומחים באבחון ובטיפול בעברייני מין, ובשל חיסיון המידע אנו מנועים מלפרסם את פרטי חוות הדעת.

"לאחרונה נעשתה פנייה לרשות לשקול מחדש את עמדתה. ככל פנייה שמתקבלת, הבקשה נבדקה. הרשות לשיקום האסיר מבקשת להבהיר כי עמדתה המקצועית כפי שהובאה בפני וועדת השחרורים בחודש פברואר, נותרה בעינה בשלב זה".

חברי הוועדה התכנסו כדי לדון בטיעונים שהוגשו בפניהם משני הצדדים – הפרקליטות וקצב. הפרקליטות, שמתנגדת לשחרור מכיוון שהנשיא לשעבר לא הביע חרטה או לקח אחריות על מעשיו ועל כן לטענתה קצב אינו ראוי לזכות בשחרור המוקדם. מנגד עומד קצב עצמו, שגולל בתחילת השבוע, כשדמעות בעיניו, את התקופה הקשה שעברה עליו בכלא.

גם אחת מקורבנותיו של קצב הגישה לוועדה את עמדתה, בה הביעה התנגדות נחרצת לשחרורו של מי שהורשע כי אנס אותה. אך גם במעמד זה, לא הכיר קצב במעשיו ואמר בפני חברי הוועדה: "לא פגעתי באף אחת". 

מוקדם יותר, התראיין יצחק סלוקי, חברו של קצב, לגלי צה"ל וסיפר על מצב קצב: "אחרי שהושיבו את קצב על הברכיים והביאו אותו לבכי, הוא ישר נכנס לתאו. דיברתי עם אחיו אברהם. מצבו ידוע, קצב הוא גוויה מהלכת". לגבי ההחלטה של ועדת השחרורים הוא אמר: "לא עולה על דעתי ועל דעת כל אחד ששוחחתי איתו, שלקצב לא ינכו שליש. על פי חוק יש שניים וחצי קריטריונים - התנהגות טובה והתנהגותו הייתה למופת והשני - האם הוא מסוכן לחברה. קצב בן למעלה מ-71, הוא ילך אחרי שישוחרר לאנוס? הוא בקושי עושה פיפי".

אודליה כרמון: "הציגו אותי בועדת השחרורים כמטורפת אובססיבית"

אודליה כרמון שוחחה הבוקר (ראשון) עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה" והתייחסה לאפשרות שהועדה תקל בעונשו של קצב: "המסר שיעבור, לשחרר את בכיר עברייני המין בארץ, שלא הודה, לא הביע חרטה ולא התכחש. ובוועדת השחרורים ממשיכים להשמיץ אותנו, המתלוננות. הם הציגו אותי שם כמטורפת אובססיבית שרודפת אחריו. זה כל כך מופרך והזוי, כמו כל ההתנהלות שלו. מבחינה ציבורית, ודווקא כשבחורות צעירות קמות ופועלות, לתת לו את הצ'ופר, את הנחת הסלב הזו, משום שהוא משה קצב, זה יהיה תקדים שעוד לא היה כמותו".

זו תהיה הפעם הראשונה שאדם שלא הודה ולא הביע חרטה מקבל ניכוי שליש ממאסרו
"איפה זה יעמיד את כל תוכניות השיקום? הסכנה היא ציבורית, היא לא פיזית, אני גם לא חששתי ממנו אי פעם, הוא לא אדם גדול וחזק. ביקשתי להצטרף לדיוני ועדת השחרורים, דרך השב"ס ודרך הפרקליטות, אמרתי שאני רוצה להופיע בפניהם, וסורבתי בנימוק של 'התיישנות'", סיפרה כרמון. "הייתי אומרת להם שמאז החיים שלי התהפכו לבלי שוב. מהרגע שאישה נחשפת, או נודע שהיא התלוננה או שהיתה בפרשיה כזו, היא הופכת לאדם לא אטרקטיבי, לא לחתונה ולא לתעסוקה.




"אני גם עובדת וגם נשואה 30 שנה, אבל חיי התהפכו עלי. אחרי שמישהי נחשפת ואחרי שהפרשה לכאורה מסתיימת בניצחון מוחץ, אז מתחיל שיימינג מטורף. גם כשנדמה שתם ונשלם למעשה זה רק מתחיל. יש באינטרנט סרטוני פורנו על השם שלי וגילויים מתוך העדות".

"אני לא נשארתי באלמוניות", הדגישה, "נתנו לי את האות ש' והבטיחו לי את מלוא החשאיות האפשרית, ושינו את כל הפרטים - שאני רווקה וממשרד אחר. והגעתי למשרד, ומי שהיה אז הבוס שלי, כיום ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאל אותי 'אודליה, מה זה הפרסום הזה?'. כלומר למחרת, כל מי שהכרתי אי פעם, כבר ידע שמדובר בי".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו