הורשע פה אחד: בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ראשון) שלוש שנות מאסר על עורך הדין אילן אשד, שהורשע בהתחזות לפסיכולוג ובביצוע מעשים מגונים במרמה ב-12 נשים. עוד הוטל עליו לשלם פיצויים לשתיים מהמתלוננות, בסכום כולל של 20 אלף שקל. "המסר שצריך לצאת מבית המשפט הוא כי אסור לקבל מין במרמה", כתבה השופטת מיכל ברק-נבו בהחלטתה.



לפני כשבועיים וחצי הורשע אשד בכך שתר אחר מודעות לחיפוש עבודה שפרסמו צעירות באתרים שונים באינטרנט. מטרת חיפושיו הייתה לבצע מעשים מיניים במרמה בנשים הצעירות, על ידי שימוש בדמות פיקטיבית – פסיכולוגית או פסיכיאטרית, אותה גילם הנאשם על ידי שינוי קולו לקול אישה. הנאשם, בתפקידו כפסיכולוגית-פסיכיאטרית, הציע להן לטפל באדם אוטיסט, הוא עצמו.



על פי כתב האישום, נהג אשד, משפטן בהשכלתו בן 58, להציג עצמו במרמה, בפני הצעירות כד"ר לוין או כד"ר קים, שטח בפניהן את "היכרותה" רבת השנים עם בחור בשם אילן או אייל, שהינו בן 31 לערך, אוטיסט או אדם לקוי הזקוק לעזרה טיפולית. "הדוקטור" סיפרה למתלוננות את סיפור חייו הקשה של האוטיסט, שכלל בין היתר ילדות חשוכת הורים שנהרגו בתאונת מטוס והתעללות מינית קשה שעבר וגרמה לו לטראומה.



הוא הציע לנשים תשלום ראשוני בסכום של 120 שקלים, כדי שייפגשו עמו ו"יטפלו" בו. בשיחות טלפוניות שקיימה "הדוקטור" עם המתלוננות, לאחר הפגישות עם האוטיסט, הנחתה אותן מה עליהן לעשות, על מנת לשפר את תוצאת הטיפול. "הדוקטור" הסבירה למתלוננות שעליהן לבצע באוטיסט מעשים מיניים ולאפשר לו לבצע בהן מעשים מיניים מסוגים שונים. בהמשך מפרט כתב האישום את מפגשיו של אשד עם המתלוננות והמעשים שביצע בגופן, כמו גם המעשים שביצעו חלקן בגופו של אשד.



השופטים, שרה דותן, דליה גנות ושאול שוחט, האמינו לגרסאותיהן של המתלוננות, שהעידו כי היו זקוקות לכסף, האמינו לדמות הפיקטיבית ושוכנעו כי מדובר בטיפול, לכן נענו גם ל"דרישות ביזאריות", כדברי השופטים, שהציג אשד. הם הרשיעו אותו פה אחד בביצוע עבירות של מעשה סדום, ניסיון למעשה סדום, מעשים מגונים ובעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.



תגובת פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) לגזר דינו של אשד: "בית המשפט גזר את דינו של אילן אשד, עבריין מין סדרתי, לשלוש שנות מאסר. הנאשם ביצע את העבירות בזמן שהיה משוחרר בתנאי" בתיק מין נוסף שמתנהל בעניינו בבית המשפט המחוזי. התנהגות הנאשם בתיק זה מראה כי תקופת המעצר בה שהה במסגרת התיק במחוזי, לא הרתיעה אותו והוא חזר לסורו זמן קצר לאחר שחרורו מן המעצר".