חילופי האשמות נרשמים בין סביבתו של משה קצב לרשות לשיקום האסיר, אודות הסיבות לדחיית החלטת ועדת השחרורים בעניין קיצור מאסרו של נשיא המדינה לשעבר. היום (ראשון) הודיעו חברי הוועדה כי ההחלטה האם לנכות שליש ממאסרו של קצב תידחה ליום רביעי. זאת לאחר שסנגוריו טענו הבוקר בפני הוועדה כי הרשות לשיקום האסיר חזרה בה מהחלטתה שקצב אינו מתאים להליך שיקום ברשות. אולם, ברשות טוענים כי לא חזרו בהם מחוות הדעת.



כזכור, בתחילת חודש פברואר פגשו נציגי הרשות לשיקום האסיר את עבריין המין קצב ובתום הפגישה הגישו חוות דעת מנומקת ומפורטת לוועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר, לפיה האסיר אינו מתאים למסגרת של שיקום ברשות. אתמול בבוקר, כשהתכנסו חברי הוועדה כדי לגבש החלטתם בנוגע לקצב, עדכנו עורכי הדין ציון אמיר ושני אילוז בשמו של קצב, כי הרשות חזרה בה מהחלטתה ותכין תכנית שיקום עבורו.



הוועדה אף פנתה לפרקליטות וביקשה לקבל את חוות דעתה לאור השינוי בעמדת הרשות לשיקום האסיר ולאחר מכן הוחלט לדחות את ההחלטה, עד מתן חוות הדעת. הרשות מסרה בתגבה כי היא אינה חוזרת בה מהחלטתה, אך הדבר הביא לדחיית ההחלטה על גורלו של קצב ליום רביעי הקרוב. גורמים ברשות מסרו ל"מעריב-אונליין" כי ביום חמישי שעבר אכן נעשתה פנייה בשמו של קצב לשקול שנית את הכנסתו לתכנית שיקום.



הבוקר קיימו בארגון פורום של המטה המקצועי הבכיר, בו הוחלט, כפי שנמסר לוועדה, שלא לשנות את ההחלטה וכי קצב אינו מתאים לתכנית שיקום.