ממצאי הבדיקה של אסון התרסקות המטוס הקל, בו נהרג ראש המנהל האזרחי תא"ל מוניר עמאר, פורסמו היום (ראשון) על ידי החוקר הראשי של תאונות מטוס במשרד התחבורה, יצחק רז. מהתחקיר עולה כי הטייס הקיף שלוש פעמים את הר כמון, הגבוה מבין הרי הגליל התחתון. בסיבוב האחרון, הוא ירד לגובה נמוך יותר ובשל רוחות, אותן ככל הנראה לא צפה מראש, הוא איבד שליטה לזמן קצר. המטוס פגע בתחילה בצמרות של שני עצים. לאחר מכן, להבי אחד ממנועיו פגעו בסלע, והמטוס התרסק.

עוד עולה מהתחקיר, כי לטייס לא היה ניסיון רב בהטסה. במהלך 17 השנים בהן החזיק ברישיון טיס, צבר תא"ל עמאר כ-200 שעות טיסה בלבד. בשנים האחרונות, בשל תפקידיו המורכבים בצה"ל, הוא טס מעט באופן יחסי.
לאור הממצאים, ההערכות הן שטעות אנוש, בשילוב תנאי מזג האוויר, גרמו להתרסקות הטרגית של המטוס. "מדובר בטייס חסר ניסיון שלא הכיר את הסיכונים של תנאי הסביבה והרוח", מעריך רז. 

תא"ל מוניר עמאר. צילום: דוברות המתפ"ש

עוד עולה מהתחקיר, שהמטוס, שהמריא מחיפה, היה אמור בתחילה לטוס לכרי דשא בצפון הכנרת ולשוב. במהלך הטיסה החליט הטייס לנסוע להרים בגליל התחתון  באזור כרמיאל, ולשוב לחיפה אחר כך. האישור לכך ניתן לו על ידי בקר הטיסה שהנחה אותו באיזה גובה לטוס.

לאחר שאבד הקשר עם הטייס, החלו סריקות באזור הר כמון. כעבור זמן קצר טייס מטוס החיפוש זיהה את שברי המטוס בצלע ההר.
תא"ל עמאר היה בן 47 במותו והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, שני בנים ובת, הבכור מוראד, חייל בצה"ל בן 19, מירה בת 16 וסברי בן 14. הוא הספיק לכהן כראש המנהל האזרחי במשך פחות מחודשיים בלבד, מאז מינויו שהתרחש בתחילת חודש פברואר. הוא החליף את תת-אלוף דוד מנחם, שכיהן בתפקיד במהלך כשנתיים וחצי. לפני תפקיד זה שימש תא"ל עאמר כמפקד גדוד חרב הדרוזי, מפקד חטיבת החרמון ומפקד מחוז חיפה של פיקוד העורף.
בהלווייתו של תא"ל עמאר ספדו לו בכירי מערכת הביטחון, בהם שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט. בכפר ג'וליס קיבלו את דבר מותו של תא"ל עמאר בתדהמה. ראש המועצה המקומית, סלמאן עאמר, ספד לו באומרו "אבל כבד נפל עלינו, על צה״ל, הכפר ג'וליס, העדה הדרוזית ומשפחת עמאר. זו אבידה גדולה של קצין וג'נטלמן, איש שידע רק צניעות לכת הלכה למעשה. אסון גדול לכפר ג'וליס, לעדה הדרוזית ולצה״ל, שאיבד את אחד מטובי מפקדיו".