כמעט שנה חלפה ושום תוכנית מדינית שהבטיחו אנשי הבית היהודי או השרים הימנים של הליכוד לא מתממשת; בנט ושקד הציגו לציבור תוכנית לסיפוח, ולא מקיימים; שרים בימין דיברו על זכויות תפילה ליהודים בהר הבית (דבר שאליו ניתן להגיע רק במשא ומתן), וזה לא נראה כמתקרב; בניית התנחלויות חדשות? יוק; לחסל את החמאס? שום דבר.
 
בניגוד לליברמן שמפזר הבטחות לגבי מועדי הבחירות, ומנסה בדרכו להביא להפלת הממשלה – שרי הימין אפילו לא מנסים. את ליברמן 'יהיו בחירות עד סוף 2015' או 'בשנת 2016 הממשלה תיפול', מצטטים כל כלי התקשורת בלי להתעכב על כך שמדובר בציטוט שנאמר כבר עשרות פעמים. אבל גם בצד הימין, הבטיחו והבטיחו: סיפוח, התנחלות, עוד גבעה, עוד ביטחון – ואין אפילו צעד קטן אחד למימוש ההבטחה.
 
בשיא השבוע שחלף הרס המנהל האזרחי בית כנסת בגבעת שורק, אחרי שנבנה ללא היתרים, והעניין עבר ללא הפגנה וללא מחאה. ח״כ סמוטריץ׳ צייץ משהו קטן ועבר הלאה. בנט, שקד, לוין, אלקין וחוטובלי החרישו. דממה. הם מלעיגים עצמם: הרי על בית הכנסת איילת השחר הם היו מוכנים לעלות על הכלונסאות. 
 

מדוע לא מנצלים שרי הימין את הימים ההיסטוריים של ממשלה כה ימנית, כה דתית, כה לאומית, הרוצה למעוך את השמאל? כדאי להם לאשרר את דוח השופט אדמונד לוי ז״ל, שאז יוכלו לכונן מדיניות חדשה כלפי השטחים הכבושים. לא עוד כיבוש, אלא אדמה ישראלית בזכות. לא עוד העברת אוכלוסייה לצורכי ביטחון, אלא מימוש זכויות היהודים על ישראל של בין הים לנהר.

אביגדור ליברמן באירוע "שבתרבות" במודיעין. צילום: ללא קרדיט
אביגדור ליברמן באירוע "שבתרבות" במודיעין. צילום: ללא קרדיט

 

הם מפחדים

מי ייתן להם, לכל תומכי הימין הלוהט - שלפי תוצאות הבחירות הם רוב העם - שתהיה להם שוב ממשלה כה ימנית, כה דתית? זו ההזדמנות שלהם והם אינם עושים דבר. התשובה לחידלון ברורה: בימין לא באמת רוצים.
 
בממשלה ה־34, הימין הישראלי נתפס במערומיו המבישים. הם לא רוצים מדינה אחת עם פלסטינים בקרבנו. הם לא רוצים לספח את שטח C ולהשאיר מובלעות פלסטיניות מסוכנות. הם מפחדים.
 
הימין הישראלי חושש מתגובות ההמון. מה יקרה אם יגידו למיליוני הבוחרים שלהם שאין היתכנות לתוכניותיהם, שאין להם קצה קצהו של פתרון, שאין להם מושג? 
 
הציבור הישראלי חייב לחרות חזק בזיכרון הציבורי את הימים האלה. הבטחות ריקות, יעדים לא ברורים, מדינה אבודה. אלף הצהרות ואפס מעשים. שרי הימין, בדיוק כמו בשמאל, חוששים מתגובת העולם, מוטרדים מהתלהמות הרחוב, ולא יודעים לאן להוביל. הם לא הבטיחו יונה עם עלה של זית. הם הבטיחו סיפוח, בנייה, השתלטות, לקיחה, נוף ארץ אבות, תפילות ועוד אדמה. ההבטחות של הימין ריקות וחלולות.