ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (שני) עם שר החוץ הצ'כי, לובימר זארלוק, ואמר כי הוא מזמין את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן לפגישה וכי יפנה בשבילו את כל לוח הזמנים שלו, זאת בתנאי שתיפסק ההסתה והאלימות נגד ישראל.



נתניהו הבהיר כי "אחד הנושאים בהם אנו עוסקים הוא הרצון לקדם את השלום. לפני כמה ימים הנשיא עבאס אמר בטלוויזיה הישראלית שאם אזמין אותו, הוא יבוא. כפי שאמרתי הבוקר למשלחת של חברי קונגרס אמריקנים - אני מזמין אותו. פיניתי את לוח הזמנים שלי השבוע. אהיה כאן כל יום".



רה"מ הדגיש כי "הנושא הראשון על סדר היום יהיה הפסקת ההסתה. דלתי פתוחה בפני כל מי שרוצה שלום עם ישראל".




"חייבים למצוא דרך לבנות אמון בינינו"


גם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין התייחס בפגישתו עם שר החוץ הצ'כי לצורך לנהל משא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי הוא מקווה שהפלסטינים ימנעו מלפנות למוסדות בינלאומיים. הנשיא הדגיש: "בלי אמון הדדי בין שני הצדדים לא יהיה משא ומתן, ולא יימצא פתרון". ריבלין הדגיש כי "כל עוד אבו מאזן מאמין בפונדמנטליזם או בכל סוג של מחשבה כדוגמת אמונת חמאס, שאין דרך לקבל את ישראל, או שיש לחתור רק להודנה, הפסקת אש, מבלי לוותר על השאיפה להשמיד את ישראל, לא נגיע לשום מקום".



הנשיא הוסיף כי אם אכן מתכוון אבו מאזן לפעול להפסקת הטרור וכי אם הוא כן ברצונו לחזור למו"מ ישיר, יש למצוא את הדרך לעשות זאת. "אנו חייבים למצוא דרך לבנות אמון בינינו", אמר הנשיא והוסיף: "אני מוכן להיפגש אתו בתיאום הנדרש עם ממשלת ישראל כמובן".