המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, שכתב את חוות הדעת המרכזית בבג"ץ מתווה הגז, התייחס היום (שני) בכנס לשכת עורכי הדין באילת למתקפות על בית המשפט העליון בעקבות מתן הפסיקה השנויה במחלוקת. לדבריו, "אפשר לבקר, השאלה היא כיצד אתה מבקר. האם אתה מבקר עניינית או מתלהם. אני לא רוצה להיכנס לביטויים שהשתמשו בהם גורמים פוליטיים שונים, אך בימים האחרונים היו התבטאויות מסוג של שופטים הזויים ולא ראויים ועוד. זה לא ירתיע אותנו מעבודה, אנו נעשה את עבודתנו כי זה תפקידנו".
 
גם נשיא העליון לשעבר, השופט בדימוס אהרן ברק, דיבר בפאנל לזכרו של היועץ המשפטי, גדעון האוזנר, והתייחס במרומז למתקפות על בג"ץ מכיוונה של שרת המשפטים, איילת שקד. לדבריו, "באתי לפה משום שאמרו לי שידונו בהאוזנר ועליו אני מוכן לדבר, על הדברים האחרים מה שאומר הוא שהלב דואב. אוי לכך שהגענו לאן שהגענו". מאוחר יותר התייחס להרחבת הסמכויות של בית המשפט העליון ואמר: "אני מתנגד לתרחיש שבו בית המשפט אומר שיש חוק שייתכן שהמדינה הפרה, אבל אינו רוצה להיכנס לכך. חוסר שפיטות הוא פטנט אמריקאי שאימצנו".
 

התקפות רבות ובוטות


שופט בית המשפט העליון בדימוס, יצחק זמיר, מתח ביקורת על דבריה של שרת המשפטים שקד, שלפיהם תרצה למנות "שופטים שיודעים לזהות את מרחב המשילות". לדבריו, "אני חושב שמעולם לא היה כזה דבר. בית המשפט העליון נתון לביקורת מאז ומתמיד. הוא צריך להיות נתון לביקורת גם מהדרג הפוליטי. מעולם לא היו התקפות רבות ובוטות כל כך".
 

בתוך כך, זמיר התייחס לטענה שבית המשפט פוגע במשילות: "אנו לא מפריעים למשילות. שר שנוהג כראוי ובתבונה מושל. מה זה שבית המשפט או היועץ המשפטי פוגעים במשילות? אם המשילות היא הפקרות אז כן, הוא מונע הפקרות. כל אזרח צריך לקבל את זה שלממשלה אין סמכויות, אלא הסמכויות שהחוק מעניק לה. אחרת זו אנרכיה או דיקטטורה. השר יקבע לעצמו מה החוק מתיר לו? זה מה שקורה במשטרים טוטליטריים. צריך גוף מוסמך ובמדינת ישראל, כמו במדינות אחרות, עושים זאת בריסון רב".