שרת התרבות, מירי רגב, נאמה הערב (שני) בטקס הענקת הפרסים השנתי של אקו"ם לזמרים וליוצרים והתקבלה בתשואות. בפתח דבריה אמרה כי "אנחנו מצדיעים לזמר העברי ולמוזיקה הישראלית. זה הבית של כולנו, בית שאני מחויבת לשמור עליו". בהמשך נאומה ציינה רגב שזמרים של סגנונות זמר שבעבר לא הייתה להם דריסת רגל מקבלים הערב את הכבוד וההוקרה המגיעים להם, והכריזה כי "מהפכת הזמר המזרחי נמשכת. אנחנו תומכים במגוון תרבויות, והמדיניות שלי היא לתת מקום שווה לכלל המגזרים והקולות. אני מאמינה בחזון הרב תרבותיות".



רגב הוסיפה שבכוונתה לפעול להסדרת זכויות היוצרים, וכי החליטה להכפיל את תקציב קרן המימון לאמנים במצוקה: "זכותם של כל האמנים להתפרנס בכבוד כל יוצר יקבל שכר לעמלו". לסיכום, אמרה כי "היצירה והרוח הם חלק מאוצרותיה של המדינה". כאמור, השרה התקבלה בחום לאירוע, ויו"ר אקו"ם, יוריק בן דוד, אמר במהלך הטקס כי ב-15 השנים האחרונות הוא פעל מול שרי תרבות שונים, אך "רגב היא שרה ללא תקדים, פיה וליבה שווים. לא מצאתי פתיחות רבה כמו אצל רגב, היא תומכת בנו ועושה דברים בפועל". 



טרם הטקס התייחסה להודעתה אמש על הקמת ועדה מיוחדת שתבחן את מעמדו של תאטרון הבימה כתאטרון לאומי, ואת התנהלותו. רגב אמרה כי לנוכח דוח מבקר המדינה שצפוי להתפרסם בחודש מאי ועוסק בהתנהלותו של התאטרון, היא מתכוונת לבדוק באמצעות ועדה שתורכב מאנשי תרבות מהו מוסד תרבות לאומי ומהן זכויותיו וחובותיו. לדבריה, "אין כאן עניין פרסונלי אלא מערכתי. הוועדה המיוחדת בראשות יגאל עמדי תלמד את הנושא ותמליץ על תאטרון ומהו מוסד לאומי". 



יגאל בשן ורעייתו מיקי. צילום: משה כהן




יגאל בשן: "הערב הזה עושה אותי מאושר"

פרסי אקו"ם על מפעל חיים הוענקו לאהובה עוזרי ויגאל בשן. "הקריירה הארוכה ושיריו היפים הם חלק מכובד וחשוב בפס הקול הישראלי. רבים משיריו מושרים בפי דורות של אוהבי זמר עברי, גם ובעיקר בפי הדור הצעיר- הוכחה לגדולתו של יגאל כיוצר ייחודי שכותב שירים שיישארו לנצח בפנתיאון השירה הישראלי", ציינה ועדת הפרס בהחלטתה לבחור השנה בזמר הוותיק, הנמצא על הבמות מגיל 15. בנוסף לעיטור, קיבל בשן גם פרס בסך 35 אלף שקל. בעת קבלת הפרס, אמר בשן בהתרגשות: "אני מרגיש שהפרס הזה הוא הכרת יוצר. הערב הזה עושה אותי מאושר". עוד הוסיף על רקע אשפוזו בעבר, "אני מקבל המון אהבה וזה נותן לי כוח ועוזר לי", וסיפר שב-17 ביוני הוא חוזר להופיע במועדון הזאפה בתל אביב. 



בנימוקים להענקת הפרס (גם הוא בגובה של 35 אלף שקל) לעוזרי, כתבה הוועדה: "יוצרת- זמרת, פזמונאית, מלחינה, מוזיקאית, ומעבדת מוזיקלית. אהובה הינה מחלוצות הזמר הים תיכוני בארץ ואחת מעמודי התווך שלו. טיפחה וקידמה אמנים צעירים רבים בתחילת דרכם, הבולט שבהם- זוהר ארגוב. ייחודיות כתיבתה ללא ספק הותירה חותם על דורות רבים של יוצרים בתחום המוסיקה הים תיכונית אך לא רק".



נורית הירש ומיכל חזון קיבלו פרס ע"ש לוין קיפניס כתרומה מיוחדת בתחום היצירה לילדים. הוועדה ציינה שהירש הלחינה יותר מ-1,500 שירים, בהם מבחר עצום של שירי ילדים הנלמדים עד היום בגנים ובבתי הספר. פרס ע"ש משה וילנסקי לשיר השנה (בגובה של 15 אלף שקל) הוענק לזמר פאר טסי על שירו "דרך השלום", שהפך ללהיט. "כולם שמעו היטב את המוסיקה של שנת 2015, ואין ספק שבכל תחנה, בית, או נייד נשמע היטב השיר דרך השלום. מדובר בשיר שהצלחתו המסחררת אינה יכולה שלא לזכותו בפרס", ציינה הוועדה.



בין מקבלי הפרסים הנוספים: המלחין שמעון בוסקילה על האלבום "למה לי", פרס ע"ש עוזי חיטמן על הישג השנה לאלום "ואם פרידה" של דיקלה ופרס ע"ש ענבל פרלמוטר לתגלית השנה – נצ'י נצ'. זוכים נוספים השנה בפרסים היו טונה (איתי זבולון) וניר דנן, שלומי ברכה, ענת מלמוד, רמי לב, ניב ארזי ודורי סבודניק, גברי מזור ויעקב מורנו.



בין המשתתפים בטקס היו זמרים ויוצרים רבים בינהם גם דודו אהרון, שסיכם: "זה יום חג לכולם, כולם ראויים לפרס ועבדו קשה מאוד בשביל זה. אני שמח להגיע כמו בכל שנה ולפרגן".