פרשת הבשר הפסול מתרחבת: המשטרה ומשרד החקלאות תפסו הבוקר (שלישי) במפעל בשר בכפר כנא 12 טונות של בשר פסול, שמקורו ברשות הפלסטינית ובעל המפעל עוכב לחקירה. אירוע זה מתרחש בהמשך ישיר לאירוע שנרשם אתמול שבמהלכו נעצרו תשעה בני אדם בחשד שהפעילו רשת להברחת בשר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, בשר שהגיע למטבחים של מסעדות מובילות בארץ. החשד הראשוני הוא שמדובר באותו המפעל בו נתפס אתמול הבשר.

הבשר נתפס במהלך פשיטה של המשטרה ויחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות, כחלק מהמשך הפעילות שנחשפה אתמול. במשטרה הבהירו כי מדובר בבשר שאינו ראוי למאכל אדם. כמו כן מתעקשים במשרד הבריאות כי לא מדובר בבשר של חמורים וגמלים כפי שנטען תחילה, אלא בבשר שהוברח מהשטחים ומקורו בדרום אמריקה והוא הועבר לארץ באמצעים שאינם מתאימים להעברת בשר, ללא קירור ותנאים סניטריים נדרשים. 

זיוף תאריכי התפוגה 


את החקירה מנהלים מחוז ש"י במשטרת ישראל ביחד עם הפיקוח החקלאי במשרד הבריאות. במשטרה הבהירו כי במהלך הפשיטה על המפעל נתפסו קרטונים רבים ושקיות של בשר ושומן שהועברו להשמדה והתברר כבשר בלתי אכיל. על פי החשד, לבשר הוצמדו אישורים וטרינריים ותאריכי תפוגה שכנראה זויפו. מקורו של הבשר הוא מאזור רמאללה, והוא הגיע בעיקר מחו"ל, בדרכים לא דרכים ובתנאים לא ראויים. 

במשטרה הבהירו כי הבשר נתפס במפעל קטן יחסית, והוא הגיע יום או יומיים קודם לכן וטרם שווק. התברר עוד כי הוא היה מיועד בעיקר לשיווק ללקוחות פרטיים.

השמדת הבשר שנתפס. צילום: חטיבת דובר המשטרה
 
חלק מהבשר התפוס שנתפס. צילום: חטיבת דובר המשטרה



בתוך כך, לאחר שנערכו אתמול מספר ביקורות באזור המרכז בהן הוחרמו ביצים החשודות שלא הוחתמו בתחנת המשווק המורשה החתום על הביצה, פשטו הבוקר מפקחי יחידת האכיפה של המועצה לענף הלול על מחסן בבני ציון. המפקחים תפסו עשרות אלפי ביצים שחתומות לא ע"י משווק מורשה ומקורן ככל הנראה ועל פי החשד בשטחי הרשות גם כן. כל עשרות אלפי הביצים הוחרמו להשמדה וכנגד הבעלים יפתח בהמשך הליך פלילי והעמדה לדין, בגין חשד להפצת ביצים העלולות להפיץ מחלה.

הביצים שנתפסו בבני ציון. צילום: מועצת הלול