ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס אמר היום (שלישי) כי הוא מוכן לעבוד בשיתוף פעולה עם ישראל על מנת לעצור "הסתה הדדית" בין שתי המדינות. 
עבאס אמר לקבוצה של עיתונאים מרומניה שביקרה במשרדו כי הוא קורא לחדש את הוועדה הישראלית-פלסטינית-אמריקאית לניטור ההסתה, אשר הוקמה לפני כ-15 שנים. הוא הוסיף כי הוא עובד להשגת פתרון של שתי מדינות, עם מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים, בקווי 67, שתחיה בשלום לצד ישראל. 
"אנו רוצים לשמוע הצהרה ברורה מצד ממשלת ישראל כי היא מאמינה בפתרון שתי המדינות", אמר אבו מאזן. "אם זה יקרה, זה יהיה תחילתו של הפתרון ואנו ננהל מו"מ על שאר הנושאים". 

יו"ר הרשות הוסיף כי ההתנחלויות הן המכשול העיקרי לשלום, "ולכן אנו דורשים הפסקה מלאה של בנייה בהתנחלויות בשטחים הפלסטינים". 


נתניהו: "מזמין את אבו מאזן לפגישה, פיניתי את לוח הזמנים שלי"


ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח אתמול עם שר החוץ הצ'כי, לובימר זארלוק, ואמר כי הוא מזמין את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן לפגישה וכי יפנה בשבילו את כל לוח הזמנים שלו, זאת בתנאי שתיפסק ההסתה והאלימות נגד ישראל.

נתניהו הבהיר כי "אחד הנושאים בהם אנו עוסקים הוא הרצון לקדם את השלום. לפני כמה ימים הנשיא עבאס אמר בטלוויזיה הישראלית שאם אזמין אותו, הוא יבוא. כפי שאמרתי הבוקר למשלחת של חברי קונגרס אמריקנים - אני מזמין אותו. פיניתי את לוח הזמנים שלי השבוע. אהיה כאן כל יום".

רה"מ הדגיש כי "הנושא הראשון על סדר היום יהיה הפסקת ההסתה. דלתי פתוחה בפני כל מי שרוצה שלום עם ישראל".