מורדים סורים הפילו מטוס קרב רוסי של חיל האוויר הסורי ולקחו בשבי את הטייס, כך דיווחו מקורות המקורבים לאופוזיציה. לפי הדיווח, מטוס הקרב של המשטר הסורי סוחוי 22 הופל באמצעות טיל נגד מטוסים מעל הכפר הצפוני כפר ג'אליס.

לפי המשקיף הסורי לזכויות אדם, ענן של עשן נראה עולה מהמקום שבו המטוס התרסק ועלה בעשן בתלאת אל-איס, שם מורדים המקושרים לאל-קאעידה ספגו הפצצות כבדות ממטוסים סורים ורוסים מאז שהשתלטו על האזור השבוע.
לפי מקורות מתוך המורדים ומהמשקיפים, הלוחמים מאל-קאעידה המקושרים לקבוצת ג'בהת א-נוסרה לקחו את הטייס שמטוסו הופל לאחד מהמטות שלהם. מעט אחרי הדיווחים על הפלת המטוס, הופצו סרטוני וידאו ברשתות החברתיות ובהם הפלת המטוס לכאורה. 
הפלת מטוס רוסי בחאלב


בנובמבר של השנה שעברה, טורקיה הפילה מטוס רוסי סמוך לגבול עם סוריה וכך פרץ המשבר הדיפלומטי בין שתי המדינות. התקרית, ב-24 בנובמבר הביאה את מוסקבה להטיל סנקציות כלכליות על טורקיה והביאה לתגובה נזעמת מהנשיא ולדימיר פוטין שהאשים את אנקרה ב"דקירה בגבה של רוסיה".

טורקיה אמרה כי מטוס הקרב סוחוי 24, חלק מכוח התקיפה הממוקם בסוריה, נכנס לתוך הטריטוריה האווירית של טורקיה והתעלם מהאזהרות החוזרות ונשנות. רוסיה אמרה כי המטוס לא עזב את תחומי סוריה.