סאגת ה"חאפלות" ממשיכה: "אדם בריא אוהב את אוהביו ושונא את שונאיו. אדם שאוהב את שונאיו - או שהוא חולה או שהוא טומן את ראשו בחול", כך אמר הבוקר ח"כ בצלאל סמוטריץ' בראיון לערוץ 7 בו התייחס לסערה שחוללו דבריו על הפרדה בין יולדות יהודיות לערביות ועל התגובה החריפה של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.



בראיון נשאל כיצד עוברת עליו היממה הסוערת הנוכחית, והוא סיפר כי אמנם לא תמיד נעים לחטוף אש ולהיות במוקד "אבל אני מאמין במה שאני אומר ובמה שאני עושה. כשיש אמונה לא מתבלבלים ולא נכנסים ללחץ ואני ממשיך לעמוד מאחורי הדברים שלתפיסתי הם אמת שמשקפת את התחושה הצודקת של הרוב המוחלט בעם ישראל, גם אם יש כאן מי שמתעקש להכתיב לנו פוליטקלי-קורקט של מה מותר ומה אסור לנו לחשוב".



"לדעתי רוב עם ישראל בריא ויודע שהדברים שאמרתי הם שופר של עמדתו", אמר סמוטריץ שמספר על תגובות אוהדות מאוד, תומכות מאוד ואף מודות מאוד אותן הוא מקבל בכל דרך מהרחוב הישראלי. "אני מקבל אלפי הודעות בווטסאפים, במיילים, באסאמאסים ובכל דרך, תגובות של תמיכה וגיבוי ושל תודה רבה שאני אומר את מה שכולם חושבים".



סמוטריץ' הוסיף: "על מה יצא הקצף? בסך הכול יצאתי להגנתו של עם ישראל. היה אתמול ב'קול ישראל' אייטם טהרני וצבוע שהלקה את עם ישראל בפעם השנייה. לא רק שדוקרים ורוצחים את עם ישראל, עכשיו גם מאשימים אותו בגזענות. אדם בריא אוהב את אוהביו ושונא את שונאיו. אדם שאוהב את שונאיו - או שהוא חולה או שהוא טומן את ראשו בחול".



"התחקיר בקול ישראל חשף תופעה קיימת שמשקפת רתיעה ורגשות שליליים וטבעיים שיש לחברה הישראלית נגד הערבים כי מה לעשות אנחנו במלחמה, ותיארו את זה בצקצוקי לשון כגזענות ואותנו כחשוכים וכמי שעושים אפרטהייד, ובאמת גזענות זה נורא ואיום כי גזענות זה שנאת האחר בגלל שהוא אחר ושנאת ערבים כי הם ערבים. עם ישראל לא שונא ערבים כי הם ערבים", אמר. "עם ישראל לא אוהב את הערבים מכיוון שהערבים הם כעת כקולקטיב אויב. אמנם לא כולם ויש הרבה ערבים טובים בישראל, אבל זו התחושה הבסיסית. בסך הכול גיליתי הבנה לתחושה הבסיסית הזו". 



בצלאל סמוטריץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"למה אסור לומר את מה שרוב העם חושב?"

עוד טען הח"כ: "יצאתי ולבשתי את גלימת הסנגור ויצאתי להגנת עם ישראל. עם ישראל לא גזען. יש לו רגשות טבעיים ובריאים וזה בסדר גמור שיולדת יהודיה לא רוצה לשכב ליד יולדת ערבייה, לא בגלל היולדת הספציפית הערבייה שאין לנו מושג מי היא, אלא בגלל שכרגע יש מלחמה בין היהודים לערבים ולא כיף לי להיות ליד האויב שלי, לא בלידה ולא בסיטואציות אחרות", הסביר.



בהמשך הדברים נשאל חבר הכנסת סמוטריץ' אם נכון להתבטא באופן הזה בפומבי גם אם זו עמדתו וגם אם הוא משוכנע שזו אמת המייצגת את דעת העם. בתגובה, סמוטריץ' טען כי אינו מקבל את מה שנראה בעיניו כמו סתימת פיות. "למה לא נכון להגיד את הדברים האלה? כי יש כאן קבוצה קטנטנה שעושה לנו שטיפת מוח והכתיבה לנו את גבולות הגזרה של השיח? מה מותר ומה אסור לומר? למה אסור לומר את מה שרוב העם חושב, מה שנכון צודק ובריא? אני הרי לא מגן על תופעות שליליות".



באשר לתגובות אותן הוא מקבל במסדרונות הכנסת, אומר סמוטריץ' כי אנשי ימין אומרים לו שאמנם דבריו צודקים ונכונים אך לטעמם לא נכון היה לומר אותם בגלוי ובפומבי. הוא חזר על טענתו כי אינו מוכן לקבל את הגישה הזו, "אני לא מקבל את העובדה שיש כאן קבוצה קטנטנה של אליטה שתקבע מה מותר ומה אסור לחשוב ולומר. אם יש דברים אמיתיים וצודקים צריך לומר אותם. לא ייתכן שיוציאו את דיבתו של עם ישראל רעה, יכפישו אותו ויגדירו אותו כגזען כשזה רחוק שנות אור מהאמת. עם ישראל הוא הראשון שידו מושטת לשלום ולאהבת אדם".



ומה לגבי תגובתו של יו"ר מפלגתו של סמוטריץ', השר נפתלי בנט? סמוטריץ' דווקא מגלה הערכה והבנה לתגובה ולדרך בה היא נאמרה: "אני מעריך מאוד את יו"ר המפלגה ומעריך מאוד את תגובתו. הוא הגיב בצורה מאוד מכובדת ועניינית. הוא לא תקף אותי באופן אישי אלא אמר את עמדתו וזה שיש לנו דעות שונות בסוגיות שונות זה לא חדש. אנחנו מסכימים בהמון דברים ומשלבים ידיים ועושים המון דברים טובים באהבה כבוד וחברות למען עם ישראל ומתווכחים בהרבה סוגיות שנוגעות למדיניות ועושים זאת בכבוד ובאהבה. אני מאוד מכבד את דעתו ואת תגובתו ואיש באמונתו יחיה".