הנשיא לשעבר, משה קצב, יישאר בכלא בשלוש השנים הקרובות, אלא אם הערעור שלו ישנה משהו בהחלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר. קצב יוכל להגיש בקשה נוספת לשחרור מוקדם בעוד כחצי שנה. עורכי דינו וסביבתו הקרובה קיבלו את ההחלטה בצורה קשה מאוד ותקפו את התנהלות הוועדה וגם את התנהלות התקשורתית והסביבתית, שהשפיעה, לדבריהם, על ההחלטה. קצב עצמו התקשר לאשתו וסיפר לה על ההחלטה. 



סיכום החלטת הוועדה, שהגיע לידי "מעריב אונליין", מצביע על כך שחבריה לא התרשמו מהתהליך שעבר הנשיא לשעבר במהלך שהותו בכלא. בהחלטה נכתב כי "בפנינו אסיר המכחיש את העבירות שביצע, שממשיך וטוען לחפותו למרות פסקי הדין בעניינו, וממשיך להיות עסוק בהוכחת חפותו כפי שהדבר בא לידי ביטוי בדבריו בפנינו, כאילו ולא היה כלל הליך משפטי, והוא ממשיך אותו גם היום.



"מדובר במי שלא עבר כל טיפול סביב העבירות שביצע, למעט אותן מסגרות חינוכיות, בתי המשפט קבעו מפורשות שמדובר בעבירות חמורות וציינו את חומרת הפגיעה בקורבנות והפגיעה בנפשן, נפגעות העבירה הביעו עמדתן לשלילה בפני הועדה, גורמי הטיפול הביעו את עמדתן בחוות הדעת השונות. לדעת חברי הועדה לא יהיה בכוחה של התוכנית הפרטית למנוע המשך התנהלות לקויה, עיסוק אובססיבי בחפותו, ואולי גם המשך פגיעה בנפגעות העבירה, ולא יהא בה למנוע את אותו סיכון שנקבע בחוות הדעת כלפי נשים".



במערכת הפוליטית מברכים: "לאנס שלא לוקח אחריות, לא מגיע קיצור עונש"


יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה בתגובה להחלטת וועדת השחרורים בעניין קצב: "אני מברכת את החלטת הוועדה שלא לשחרר את משה קצב. אדם שלא הביע מעולם חרטה על מעשיו החמורים וללא בושה ירד לחיי המתלוננות נגדו, לא ראוי לשום הקלה בעונשו. בית המשפט גזר את דינו ואין שום קיצורי דרך. מעבר לכך, משה קצב נכנס לכלא כאישיות ציבורית ובהחלטה יש אמירה ציבורית ברורה - אנשי ציבור אינם מעל החוק ויש לדקדק איתם כחוט השערה."
יו"ר סיעת המחנה הציוני ח״כ מרב מיכאלי הגיבה להחלטת ועדת השחרורים: "לאנס שמסרב לקחת אחריות על מעשיו לא מגיע שעונשו יקוצר. כל החלטה אחרת של הועדה הייתה בגידה באמון הציבור והפקרת הקרבנות של הנשיא לשעבר. אין בי שמחה לאידו של קצב אבל במלוא הכבוד להתנהגותו הטובה בכלא, לא מגיעים לו פרסים. הועדה כותבת שהאסיר קצב עדיין תופס עצמו כקרבן וזה אומר הכל. אני עם המתלוננות, אלו שקצב פגע בהן גם מינית וגם לאורך כל המשפט, ואני שמחה שגם ועדת השחרורים בחרה להתייצב לצדן".
בישר לה את ההחלטה. משה קצב ואשתו גילה. צילום ארכיון: פלאש 90

גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל, בירכה על ההחלטה ואמרה: "אנו מחזקות את ידי ועדת השחרורים, על ההחלטה המתבקשת לא לקצוב את עונשו של האנס המורשע, משה קצב. בעת הזו אנו קוראות לשרת המשפטים לפעול בחקיקה להוספת קריטריונים ייחודיים כתנאי לשחרור מוקדם של אסירי אלימות ועבירות מין. חומרת הנזק לקורבנות, לקיחת אחריות, חרטה ושיקום טיפולי, אשר חייבים להוות תנאי הכרחי לדיון בשחרור. האפשרות שנשיא המדינה לשעבר היה משוחרר, היא בלתי נסבלת כלפי מאות אלפי קורבנות תקיפה מינית אשר סובלות כל חייהן מבלי שמנוכה שליש או אפילו שעה מהסבל המלווה אותן מרגע האונס. כשאזרח מספר אחד מורשע בביצוע עבירות מין כה חמורות, הוא הופך לאנס מספר אחד, ושחרורו היה בבחינת מעילה באמון הציבור במערכות החוק".
ח"כ מיכל רוזין (מרצ), לשעבר מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית: "אין פה שמחה לאיד אלא חיזוק אמון הציבור בכלל והנפגעות בפרט במערכת האכיפה. אני מברכת את ועדת השחרורים שבחרה בנשים ובאינטרס הציבורי בכללותו. לא ייתכן שבגלל מעמדו יינתן לו פרס, להפך - יש למצות עמו את הדין, בייחוד שמדובר בנבחר ציבור ונשיא מדינה לשעבר שניצל את כוחו לניצול והפקעת גופן של נשים. זאת בייחוד לאחר שלא הביע חרטה על מעשיו האיומים ובכך גם סרב לעבור הליך שיקומי בכותלי בית הכלא ובכך מהווה סכנה ממשית לציבור. מדובר בהחלטה צודקת שמגבה באופן מוחלט את הנפגעות ואת המלחמה בתרבות האונס וההטרדות המיניות".